Kako da pobedite letnju migrenu

Čak i jako svetlo pa i sunce mogu da budu okidači za migrenu. U letnjem periodu one su učestale.

 Foto: Shutterstock

Naime, tokom sunčanih razdoblja izlučuje se manje melatonina, što uzorkuje pojačanu osetljivost na svetlo. Takođe, niži pritisak može da prouzrokuje proširenje krvnih puteva i izazvati migrenu.

"Osim toga, visoka temperatura i vlaga povećavaju dehidrataciju, jer se ljudi pojačano znoje i time gube so iz organizma" - pojašnjava neurolog. Vrlo je važno u ovom periodu da zaštitite oči, kao i da unosite dovoljno tečnosti kako bi telo bilo dovoljno hidrirano.

U nekoliko sprovedenih studija dokazano je da se napadi migrene leti javljaju češće nego u nekim drugim mesecima. Istraživanje provedeno među 169 žena s migrenom pokazalo je da čak 63 posto njih migrenu povezuje sa sezonskim promenama. Evo kako joj možete stati na kraj:

Pratite prognozu

Ako vidite da dolazi nevreme, prilagodite svoje aktivnosti tome.

Zaštitite oči

Refleksija jezera, bazena i mora može da bide preveliki izazov za vaše oči ako patite od glavobolja, kao i kad sunce treperi kroz lišće tokom vožnje.

 Foto: Shutterstock

Uložite u kvalitetne sunčane naočare sa posebno zatamnjenim staklima koje smanjuju prodor svetlosti.

Ostanite hidrirani

Povećajte unos svih vrsta napitaka, posebno ako se jako znojite, kao i nakon što ste ste popili kafu, koja prirodno deluju kao diuretik.

Najbolji izbor je voda, a dodatno možete da se hidrirate povećanim unosom sezonskog voća i povrća koje obiluje vodom.

Izbegavajte naprezanje tokom vrućina

Fizičke aktivnosti na otvorenom nisu dobar izbor, pa se trudite da ih izbegavate.

 Foto: Shutterstock

Kada su najveće vrućine držite se hlada, a fizički aktivni budite u jutarnjim časovima kada sunce sija smanjenim intenzitetom.

Zaboravite vežbanje na otvorenom 

U vrućim, letnjim mesecima svi vole da uživaju u prirodi, ali ako želite da vežbate, pre izaberite aktivnosti u klimatizovanoj prostoriji i one koje vam neće biti naporne.

Izbegnite previše svetla i vrućine

 Foto: Shutterstock

Ako idete na plažu, pronađite duboki hlad u koji se možete skloniti tokom najgore vrućine.

Razmislite o dodacima ishrani

Ako zbog prevelikog svetla imate problema sa glavoboljama i osećate da premalo spavate, razmislite o tome da nabavite dodatak ishrani koji sadrži melatonin.

Na put sa posebnom pažnjom

Putovanje automobilom često uključuje pogled kroz prozor ispred kojeg blješti sunce, što može biti vrlo iritantno ako inače patite od glavobolje. Nemojte voziti dok je sunce jako.

Pročitaj još