Zašto treba jesti ljubičasto voće i povrće svakog dana?

Zašto treba jesti ljubičasto voće i povrće svakog dana?

Da li ste znali da je voće i povrće tamnoplavih i ljubičastih nijansi izuzetno zdravo i korisno po nas?

Foto: Shutterstock

Brojna istraživanja su pokazala da što je hrana tamnija i zagasitija, to sadrži više antioksidanata.

Ovakve namirnice smanjuju upalne procese i oksidativni stres u organizmu, što znači da neutrališu štetno delovanje slobodnih radikala.

Upravo su upalni procesi glavni okidači za nastanak kancerogenih oboljenja.

Kako biste se na vreme zaštitili od pojave ovih zloćudnih bolesti, potrebno je uvrstiti sledećeh 5 namirnica u svakodnevnu ishranu.

Cvekla

Intezivna crvenoljubičasta boja ovog povrća ukazuje na veoma visok sadržaj betalaina, pigmenta koji ima antioksidativa i protivupalna svojstva.

Foto: Shutterstock

Konzumiranje cvekle umanjiće rizik od visokog krvnog pritiska, problema sa varenjem i nastanka kancera.

Ovo korenasto povrće pruža dosta energije zahvaljujući ugljenim hidratima, proteinama i zdravim masnoćama koje sadrži, pa predstavlja neozostavan deo ishrane sportista koji se izlažu većim fizičkim naporima.

Osim toga, cvekla je bogata vitaminima A, B1, B2, B6, B12 i C, kao i mineralima poput fosfora, kalcijuma, gvožđa, mangana, joda, bakara i kobalta.

Patlidžan

Konzumacija patlidžana može blagotvorno uticati na mentalne sposobnosti, ublažiti anemiju, smanjiti rizik od srčanih oboljenja i sačuvati zdravlje kostiju zahvaljujući prisustvu kalcijuma i gvožđa.

Foto: Shutterstock

Pored toga, patlidžan obiluje i antioksidantima, te smanjuje rizik od pojave karcinoma.

Bogat je vlaknima i postiče rad organa za varenje, pa ga stručnjaci preporučuju i kao preventivu od raka debelog creva. 

Zahvaljujući većem udelu vlakana, a izuzetno malom udelu ugljenih hidrata, patlidžan uravnotežuje nivo šećera u krvi, zbog čega se preporučuje dijabetičarima.

Patlidžan je bogat mnogim nutrijentima, pa tako sadrži belančevine, vintamine A, B1, B2, B6 i C, kao i kalijum, magnezijum, kalcijum, gvožđe, fosfor, bakar i cink.

Crveni kupus

Kupus koji nazivamo crvenim, zapravo je ljubičaste boje. Zbog veoma malog broja kalorija, ova namirnica je idealna za očuvanje dobre linije.

Foto: Shutterstock

Osim proteina, ugljenih hidrata i vlakana, crveni kupus sadrži i vitamine A, K i C, kao i antioksidanse koji smanjuju rizik od očnih bolesti, osteoporoze, srčanog udara, dijabetesa i raka.

Borovnice

Njihova tamnoplava boja ukazuje na to da sadrže antocijanine, supstance koje štite od moždanog udara, raka i drugih teških oboljenja.

Foto: Shutterstock

Borovnice čiste urinarni trakt, štite od Alhcajmerove bolesti, postiču rad creva, poboljšavaju vid, olakšavaju disajne probleme, snižavaju holesterol i deluju lekovito kod gihta i osteoartritisa.

Pored toga, sadrže i elaginsku kiselinu, koja se bori protiv ćelija raka, tako što usporava njihovo širenje i rast.

Borovnice su bogate vitaminima B2, C i E.

Ljubičasti batat

Ova vrsta batata potiče iz Japana, čiji su stanovnici poznati po svojoj dugovečnosti. Njihova ishrana u znatnoj meri uključuje ljubičasti babat, slatki krompir sa ostrva Okinava.

Foto: Shutterstock

Njegova ljubičasta boja otkriva pravo bogatstvo nutrijenata. Batat sadrži antocijanine, kojima imaju protivupalna svojstva, što utiče i na rad sistema za varenje.

Batat je bogat i proteinima, beta karotenom, vitaminima B6, C i E, kao i manganom i kalcijumom.

Crveni luk

Crveni ili ljubičasti luk sadrži ugljene hidrate, belančevine, zdrave masnoće, fosfor, kalcijum, gvožđe, kao i vitamine B i C, koji je važan za formiranje kolagena i jačanje imuniteta.

Foto: Shutterstock

Osim toga, bogat je i manganom koji je jako važan za zdrave kosti i metabolizam.