Mitovi u koje ne smete da verujete ako želite da smršate

Mitovi u koje ne smete da verujete ako želite da smršate

Mršavljenje i zdrava ishrana nisu tako jednostavni, a još su teži kada ste suočeni sa pogrešnim informacijama. Dok je s jedne strane dobro da se naoružate znanjem o zdravim načinima mršavljenja, neretko se zbog mora informacija nađete u situaciju da ne znate šta je tačno, a šta ne, ni odakle biste počeli.

Foto: Shutterstock

Ali, zato, poslušajte stručnjake - evo šta oni kažu o najčešćih mitovima koji se tiču mršavljenja, ishrane i vežbanja.

Mit jedan: Seks se računa kao vežba

To je verovatno jedan od "najupornijih" mitova, koji nalaže da se "akcija" u krevetu računa kao vežba.

Jedna studija je pokazala da prilikom seksualnog odnosa koji traje oko 25 minuta, muškarci sagore samo 100 kalorija, a žene samo 69.

Foto: Shutterstock

Istraživači su izračunali da muškarci u proseku za minut "akcije" potroše oko 4,2 kalorije, a žene 3,1.

Dosta kraći seksualni odnosi (a prosečan odnos traje oko šest minuta) sagorevaju i dosta manje kalorija. Tako će, na primer, muškarac u tridesetim godinama tokom odnosa sagoreti samo 20 kalorija, što je za 14 više nego kada sedi i gleda TV.

Mit dva: Male promene vode do većih

Možda mislite da će vam uvođenje manjih promena u ishranu pomoći da dođete do veće promene, ali ispostavilo se da to nije tačno.

Stručnjaci kažu da manje promene mogu da vas pripreme za neku veću promenu, ali nažalost, te promene su često toliko male da nisu ni prepoznate na psihološkom nivou.

Foto: Shutterstock

"To ne znači da se mali, zdravi izbori ne računaju, jer vam čak i te male stvari pomažu da ostanete zdravi. To samo znači da verovatno nećete doći do svoje željene težine tako što ćete jesti po zalogaj manje za obrok. Dakle, morate da napravite veće promene u ishrani i vežbanju, da biste došli do željenog cilja".

Mit tri: Morate da uradite stotine čučnjeva za savršenu zadnjicu

Dok je zaobljena guza mnogima fitnes cilj, nutricionistkinja i lični trener Kamila Akerberg kaže da ne morate da provedete sate radeći čučnjeve da biste to i postigli.

"Različita su mišljenja o tome koji je najbolji trening za gluteus, ali jedno je sigurno – ne morate da radite stotine čučnjeva da biste je imali! Čučnjevi su sjajna vežba, ali oni sami neće povećati razvoj mišića, zato su potrebne varijacije!

Foto: Shutterstock

Zato, lezite na pod i oslonjeni na gornji deo leđa i stopala, podižite kukove i zadnjicu od poda. Takođe, kad radite leđne trbušnjake, stegnite mišiće zadnjice, kako bi i oni radili", savetuje Kamila.

Ona dodaje da je važno vežbati gluteus nekoliko puta nedeljno i raditi po nekoliko serija vežbi. Takođe, savetuje da se zbog različitih mišićnih vlakana gluteusa rade vežbe sa manjom kilažom i većim brojem ponavljanja, ali i sa većom kilažom i manjim brojem ponavljanja.

Mit četiri: Brojanje kalorija je najbolji put do rezultata

Praćenje porcija hrane koju jedete je korisno jer će vam pomoći da utvrdite šta tačno jedete svakodnevno.

"Svi znamo da je koncept energije (kalorija) koja ulazi i izlazi iz tela važan. Ako unosite više energije nego što trošite, ta energija će se taložiti u masti", kaže Kamila.

Foto: Shutterstock

"Ako koristite više energije nego što unosite, smršaćete. Ali, svakodnevno brojanje kalorija nije održiv način života", dodaje nutricionistkinja.

Ona ističe da se ljudima u nekom trenutku jednostavno smuči da broje kalorije i savetuje im da pronađu neki drugi način pomoću kojeg će imati uvid u to koliko jedu.

Mit pet: Morate da jedete lisnato zeleno povrće i da izbacite šećer i alkohol

Usvajanje zdravih navika u ishrani podrazumeva da jedete više povrća, ali ne znači da treba da živite na zelenoj salati.

Nutricionistkinja kaže da balansirana ishrana, koja podrazumeva različite namirnice, od povrća, preko voća, proteina i zdravih masti, kao i ugljenih hidrata, daje najbolje dugoročne rezultate.

"Ako se previše striktno držite pravila da ne pijete alkohol, ne jedete ništa slatko, konzumirate samo povrće, gotovo je sigurno da ćete brzo odustati od dijete i vratiti se starim navikama".

Foto: Shutterstock

Da do toga ne bi došlo, važno je da ishrana bude balansirana, ali i da održavate metabolizam brzim, tako što ćete jesti više dobre, a manje loše hrane.

"Mala salata tokom dana i jak kardio trening za mnoge su percepcija onoga što treba da rade da bi smršali. Ipak, biti fit i izgledati fit ne podrazumeva gladovanje.

Reč je o tome da jedete zdravu u hranu u odgovarajućim količinama, koje odgovaraju vašem cilju i vašem telu. Hrana nije neprijatelj, već ključ za zdravo telo, brz metabolizam i na kraju, rezultate".

Kamila savetuje da na tanjir stavite što više zdravih, neobrađenih namirnica, tako da ima manje mesta za obrađene namirnice i šećer u vašoj ishrani.

"Potpuno izbacivanje alkohola za mnoge nije realan cilj, ali onda pokušajte da pijete povremeno i umereno. Alkohol stimuliše glad i smanjuje sposobnost tela da vari hranu efikasno".

Mit šest: Treba zabraniti sve ugljene hidrate

Sve su šanse da ste u poslednjih nekoliko godina čuli da treba da izbacite ugljene hidrate iz ishrane.

I dok postoje neka istraživanja koja pokazuju da smanjenjem unosa ugljenih hidrata možete da smršate, izbacivanje ove grupe namirnica iz ishrane dovodi do disbalansa.

Ugljeni hidrati su važan izvor energije i konzumiranje "dobrih" ugljenih hidrata pomaže telu da duže bude sito, što na kraju pomaže i u mršavljenju.

Foto: Shutterstock

Ugljeni hidrati koji se sporo vare, poput kinoje, braon pirinča, sočiva, mlečnih proizvoda, skrobnog povrća poput slatkog krompira, mnogo su bolji u odnosu na ugljene hidrate poput hleba, paste, peciva i kolača.

Dijetetičarka Lindi Koen kaže da su ljudi srećni kada neko vreme prestanu da jedu hleb ili pastu, ali sve su šanse da neće tako ostati do kraja života.

"Čak i ako smršate, kada počnete opet da jedete ugljene hidrate, vratićete se na staru kilažu".