Sprečite osteoporozu na vreme: Ovo su namirnice koje jačaju kosti

Za zdrave kosti izuzetno je važno izlaganje suncu, fizička aktivnost i unos kalcijuma. Ovo je naročito bitno u detinjstvu i mladosti kada kosti rastu i razvijaju se i formira se najviše koštane mase.

 Foto: Shutterstock

Kasnije je značaj ovih navika bitan u preveniranju bolesti kostiju, posebno osteoporoze kao jedne od najčešćih hroničnih bolesti, neprijatelja, pre svega, ženskih kostiju u poznijem životnom dobu.

Pošto u izgradnji kostiju, osim kalcijuma, veliku ulogu imaju i drugi minerali, valja obezbediti njihov unos kako bi se bolest prevenirala ali i ublažile njene moguće posledice, među kojima su lomovi veoma zastupljeni.

Foto: Shutterstock

Gvožđe jača kosti, a nalazi se u spanaću, borovnicama, suvim kajsijama, kupinama, suvim šljivama.

Silicijum jača snagu kostiju i zuba. Njime obiluju krastavci, špargla, kupus.

Fosfor jača kosti i pomaže u njihovoj izgradnji. Fosfora ima u mlečnim proizvodima, jajima, mesu, luku, krompiru, paradajzu.

Foto: Pixabay

Bakar reguliše određene biohemijske procese u izgradnji kostiju. Njime su bogati koštunjavo voće kao i integralne žitarice.

Cink pomaže stimulaciju sinteze proteina u kostima. Cinka ima u orasima i celim žitaricama.

Mangan je posebno važan u izgradnji vezivnog tkiva i hrskavice. Ima ga u semenkama bundeve, susama, lana, te jabukama, karfiolu, breskvama i pomorandžama.

Foto: Shutterstock

Kalijum pomaže kostima tako što stabilizuje nivo elektrolita u organizmu. Kalijumom su bogate banane, suvo grožđe, celer, kakao, krompir, šargarepa i paradajz.

Magnezijum pomaže transport kalcijuma u kosti. Odlični izvori magnezijuma su zeleno lisnato povrće, koštunjavo voće, krompir i semenke.

Pročitaj još