Nutricionisti upozoravaju: Ako vam se ovo dešava, obavezno prekinite dijetu!

Hraniti se zdravo je dobra stvar, zar ne? Pa, ne mora biti, posebno ukoliko ono što jedete negativno utiče na vaš svakodnevni život i opšte stanje organizma.

Evo šta kažu nutricionisti, kada dijeta zapravo šteti vašem telu.

Stalno ste gladni i razdražljivi

Koliko puta ste ponedeljkom kretali na dijetu, nakon prejedanja za vikend? Ukoliko vam je plan da se izgladnjujete, kako biste se rešili svih tih kalorija nagomilanih prethodnih dana, verovatno ćete preskočili doručak i samo popiti kafu. A to je najgora stvar koju možete da uradite.

Ako počnete dan gladni i ignorišete poruke koje vam želudac šalje, velika je šansa da ćete do podneva posegnuti za bilo čim, samo da prestanu da vam krče creva.

– Kada vaše telo pregladni, pre ćete se uhvatiti za slatkiše, kako biste brzo nadoknadili energiju, a to će onda vaše raspoloženje i nivo šećera u krvi odvesti na pravu vožnju rolerkosterom – objašnjava Megan Ostler, nutricionista.

Premoreni ste

Ako još nije ni podne, a vama se spava, možda bi trebalo da preispitate svoj način ishrane. Smanjenje broja kalorija ispod onog što je telu neophodno učiniće vas premorenim i biće vam teško da se fokusirate. Umor ćete osećati i ako ne jedete dovoljno ugljenih hidrata, ako ste dehidrirani, ili ne unosite dovoljno gvožđa.

– Nivo energije drastično opada sa smanjenjem unosa kalorija, jer vaše telo skladišti energiju – kaže nutricionista.

Imate stomačnih problema

Ako provodite previše (ili premalo) vremena u toaletu, postoji velika šansa da je krivac za to vaša dijeta. Konstipacija i dijareja su znaci da vam taj tip ishrane šteti. Ako ne unosite dovoljno vlakana, peristaltika creva vam je drastično usporena.

– Stomačni problemi su prvi signali koje vam telo šalje da vas upozori da pripazite na zdravlje – kaže lekar.

Stalno vam je hladno

Još jedan čest znak da ne jedete dovoljno – vaše telo pokušava da redukuje termogenezu (proizvodnju toplote), kako bi sačuvalo energiju. Ukoliko smatrate da ne jedete manje nego što je potrebno, proverite gvožđe, jer kada je ispod poželjnog nivoa u krvi, takođe vam može biti stalno hladno.

Gubite kosu

Normalno je da određeni broj vlasi izgubite tokom dana. Ali ako odjednom primetite da se drastično pojačava gubitak kose, kao i da opada u pramenovima, preispitajte svoju dijetu. Ako ne unosite dovoljno kalorija, a posebno ako telu uskratite protein, kosa će vam opadati i lomiti se.

Osećate grižu savesti kada jedete

Iako postoji zdravija i manje zdrava hrana, nutricionista Ostler tvrdi da je moguće apsolutno svu hranu uklopiti u svoju dijetu i da ostanete zdravi (osim ukoliko vam lekar nešto izričito zabrani). Ako se zbog hrane koju jedete osećate loše, jer je „zabranjena“ dijetom, vreme je da promenite dijetu.

Vežbanje vam je mučno, oporavak još teži

Ukoliko vežbe uklopite sa ishranom, mršavićete lakše i brže. Ali ne ukoliko vaša ishrana utiče na vaš učinak ili oporavak. Kalorije koje unosite su vam zapravo gorivo za vežbanje, pa će vaše telo reagovati na drastično smanjenje unosa tako što će drastično pogoršati učinak na treningu, bićete iscrpljeniji, mišići će vas boleti, a oporavak će biti dug i težak.

Imate česte glavobolje

Ukoliko nikada niste osetili glavobolju izazvanu glađu – imate sreće. Nećete moći apsolutno ništa da radite i ni o čemu da mislite dok ne jedete. Ali čak i tada, potrebno je vreme da vaše telo i mozak reaguju na hranu koju ste uneli i da prestane nesnosan bol. Ako vam se ovo desi češće od jednom – menjajte plan ishrane.

A u čemu je uopšte stvar?

Pa šta ako vam je stalno hladno, imate glavobolje, i neprestano mislite na hranu. Jedino je bitno da mršavite, zar ne?

Ne, nikako!

Nutricionista Pol Salter kaže da su upravo ovi znaci jasni signali da je vaše telo pod stresom zbog nedostatka kalorija.

– Uskratite svom telu hranu i uskratićete sebi zdravlje i osećaćete se loše stalno. Svi ti znaci jasno govore da morate da menjate dijetu – objašnja on potom detaljnije šta to znači:

– Dodajte 10-15% kalorija u odnosu na ono što ste zacrtali dijetom. Nadoknadite to na zdrav način – ugljenim hidratima bogatim vlaknima i zdravim mastima. Smanjite kardio vežbe za 20-30% tokom nedelje. I uživajte u jednom „cheat“ obroku, kako ne biste stalno mislili o hrani.

Pročitaj još