Ovo je najzdravija ishrana na svetu a evo i zbog čega!

Predstavljamo vam osnovna načela kojih se ova ishrana pridržava!

Saznajte koje namirnice bi trebalo da jedete, ali i koje da izbegavate, da biste bili zdravi i mršavi kao ljudi koji žive oko Sredozemnog mora. Mediteranska ishrana uglavnom se fokusira na unos maslinovog ulja, kao važan izvor korisnih masti i jedina je na svetu kojoj Svetska zdravstvena organizacija do sada nije pronašla manu! Jednostavno, ona je najzdravija od svih!

Predstavljamo osnovna načela kojih se mediteranska ishrana pridržava, kao i namirnice koje izbegava u širokom luku. Izraz mediteranska ishrana se ustalio u govoru nutricionista, a za sve kojima nije jasno šta ona predstavlja, ovo su osnovna načela i pravila tog tipa ishrane.

Dakle, mediteranska ishrana podrazumeva:

- Piti male količine jogurta i jesti posebne vrste sira, jer sadrže kalcijum

- Konzumiranje integralnih žitarica i skroba, kao što su testenine, hleb, riža, bulgur, mekinje i krompir

- Upotreba ribe, koja se obično ili griluje ili kuva, jede se više puta sedmično, a najviše se preporučuje tuna, losos ili skuša, dok se sasvim izbegava pržena riba

- Jesti kuvana jaja nekoliko puta sedmično

- Jesti crveno meso, ali ne više od jednom sedmično

- Jesti dva vegetarijanska jela bar jednom sedmično

- Konzumiranje različitih vrsta mahunarki, povrća, lekovitog bilja, žitarica, svežeg voća, kako bi se smanjio LDL holesterol u organizmu, što dovodi do gubitka težine

- Obavezni su orasi, jer sadrže visok procenat masti, a osim njih poželjni su i lešnici i bademi, uz oprez da se ne konzumiraju preterano

- Uvek koristiti maslinovo ulje umesto maslaca i drugih ulja

- Jesti sveže voće umesto slatkiša

- Piti kafu i čaj, ali bez šećera i umereno

Namirnice koje se nikada na nalaze na meniju mediteranske kuhinje:

- Prerađena hrana

- Pržena hrana (pomfrit, pileća krilca, sve prženo u dubokom ulju)

- Brza hrana (peciva, roštilj, hamburgeri, pica)

- Pića sa visokim procentom šećera, kao što su razna gazirana bezalkoholna pića i njihove dijetalne varijante, kao i industrijski proizvedeni sokovi

- Kobasice, hamburgeri i slanina (mesne prerađevine)

- Torte i kolači

- Visoko kalorične prerađevine od mesa

Pročitaj još