Ovo su najbolje i najzdravije namirnice koje nam donosi maj

Kao što je poznato, sezonske namirnice bogate su nutrijentima koji su nam u to vreme neophodni, a proleće je idealno da se "dopunimo" vitaminima i mineralima u čemu je zima oskudevala.

Foto: Pixabay

Pogledajte koje su najzdravije majske namirnice.

Bob

Foto: Pixabay

Ovo je jedna od najstarijih kultivisanih biljaka poznatih čoveku. Bob pripada porodici mahunarki. Odličan je izvor proteina i složenih ugljenih hidrata, a sadrži malo masti. Odličan je jer odgovara svakom režimu ishrane, a naročito je dobar za vegane i vegetarijance. Takođe je dobar izvor vlakana, vitamina C, folne kiseline, vitamina A i niacina.

Brokoli

Foto: Pixabay

Brokoli možete pripremati na razne načine, a može se jesti čak i sirov kao dodatak salatama.  Odličan je izvor vitamina A i C, folne kiseline i vlakana. Brokoli ne treba kuvati previše, jer se u tom slučaju smanjuje količina hranljivih supstanci, naročito topivih vlakana, vitamina C i folne kiseline.

Mahunarke

Foto: Pixabay

Mahunarke su odličan izvor vlakana, vitamina A, C i folne kiseline. Možete ih kuvati, dinstati ili dodavati u salate. Mahunarke su zdrave i stručnjaci ističu da su jedan od najboljih izvora proteina.

Luk

Foto: Pixabay

Luk je jedna od najzdravijih namirnica na svetu, koja je i više nego pristupačna. Sirovi luk je odličan izvor vlakana, vitamina C i folne kiseline.

Pečurke

Foto: Pixabay

Iako postoje razne vrste pečuraka, mali broj njih je jestivo. Kultivisane pečurke su dostupne tokom cele godine, ali u maju njihova prava sezona tek započinje. Odličan su izvor riboflavina, niacina, folne kiseline, a nedavno istraživanje je pokazalo da su odličan izvor i vitamina D, koji je neophodan za pravilnu apsorpciju kalcijuma. Pečurke možete pripremati u obliku sosa, na roštilju ili kao dodatak salatama i raznim jelima.

Rabarbara

Foto: Pixabay

Ovo je jako stara biljka koja ima odlična lekovita svojstva. Jedino su stabljike rabarbare jestive, dok listovi mogu biti toksični. Lekovita svojstva rabarbare dolaze iz njenog korena.

Spanać

Foto: Pixabay

Sezona spanaća počinje u maju, kada je najzdraviji i najukusniji. Odličan je izbor vitamina A, C, E, folne kiseline, kalcijuma i gvožđa. Intenzivnog je i neobičnog ukusa, koji ne odgovara svima.

Jagode

Foto: Pixabay

Jagode sadrže malo kalorija, a pritom su odličan izvor vitamina C i topivih vlakana. Možete ih pripremati na razne načine ili jesti sveže, bez ikakvih dodataka.

Kupine

Foto: Pixabay

Ukusne i zdrave kupine pripadaju porodici bobičastog voća. U sebi sadrže vitamin A, kalijum i magnezijum, kao i dijetalna vlakna, vitamine C i K i mangan.

Borovnice

Foto: Pixabay

Brojna istraživanja su pokazala da borovnice imaju odlična lekovita svojstva. Njihovo antioksidativno delovanje će smanjiti rizik od nastanka raznih bolesti. Dobar su izvor dijetalnih vlakana, a odličan izvor vitamina C, K i mangana.

Dinje

Foto: Pixabay

Ovo voće neobičnog ukusa je idealno za tople dane. Dinje su izvor dijetalnih vlakana, niacina, vitamina B6 i folne kiseline. Među najboljim su izvorima vitamina A, C i kalijuma.

Ananas

Foto: Pixabay

Iako je dostupan tokom cele godine, u maju počinje prava sezona ananasa. Sada je najukusniji i najjeftiniji. Pored odličnog i osvežavajućeg ukusa, ananas je dobar izvor dijetalnih vlakana, vitamina B6, tiamina, a odličan je izvor vitamina C i mangana.

Pročitaj još