Ovo su najzdravije vrste mesa

Ovo su najzdravije vrste mesa

Hamburgeri, kobasice i pileća krilca su mnogima omiljeni komadi mesa, ali oni nikako nisu najbolji izbor za vas. Koje su najzdravije vrste mesa?

Foto: Shutterstock

Ne treba potpuno da se odreknete mesa, jer zdravi proteini koje nam meso pruža su uvek dobrodošli.

Dobro je zapamtiti da je upravo meso ključan izvor vitamina i minerala poput vitamina B12 i gvožđa.

Sledeće vrste mesa su najbolji izbor za zdravlje:

Meso bez masnoća

Svi nutricionisti će se složiti kako treba tražiti meso bez puno masnoća, a najbolje bi bilo da sadrži 10 grama masnoća po komadu. Ona smatra da nije loša ideja očistiti meso od masnoća, kože, te da se priprema kuvanjem ili prženjem bez ulja i puno soli kako bi taj komad mesa i ostao zdrav za konzumaciju.

Ćuretina bez kože

Ćuretina je meso s najmanje masnoća i jako dobar izvor vitamina B6 i B3. Ti nutrijenti pomažu srcu da ostane zdravo, poboljšavaju probavu, funkcionisanje mozga i pružaju energiju.

Iako nije potpuno bezmasni deo ćuretine, bataci su dobar izvor gvožđa koji je ključan za pravilan rad metabolizma i srca, a manjak ovog minerala može dovesti do anemije.

Foto: Shutterstock

Pileća prsa bez kože

Piletina je odličan izvor vitamina B6 i B3, a to je samo početak. Istraživanja ukazuju na to da piletina igra pozitivnu ulogu u održavanju željene telesne mase, ali i zdravog života.

Uz to je belo pileće meso dobar izvor fosfora i riboflavina. Ako se pitate šta je sa tamnim pilećim mesom, ono se može pohvaliti većim količinama cinka od belog mesa.

Svinjski file

Meso bez puno masnoća je dobar izbor, a kada je u pitanju svinjetina onda svakako odaberite file.

Ramstek i mlevena govedina (95 odsto mesa bez masnoća)

Iako je crveno meso na lošem glasu, ono može biti kvalitetan deo pravilne ishrane, a tako tvrdi studija sprovedena pre nekoliko godina od strane "Proceedings of the Nutrition Society".

Poput drugog mesa, govedina je dobar izvor proteina i esencijalnih nutrijenata. Ako je moguće, odaberite meso životinje koja je rasla na otvorenom i tamo se hranila, jer će tako meso sadržati više vitamina E i antioksidanata.

Pazite da meso ne pečete na visokim temperaturama jer istraživanja pokazuju da izgoreni deo mesa može biti i opasan za zdravlje.

Foto: Shutterstock

Šta izbegavati?

Salama, naresci i kobasice samo su primer obrađenog mesa koje treba izbegavati ili umereno konzumirati. Naučna istraživanja su potvrdila kako ovakvo meso, ako se jede u velikim količinama, može biti jedan od uzroka razvoja raka creva.

Često su puni soli i zasićenih masnoća, a to su sastojci koji se povezuju s bolestima srca, moždanim udarom i dijabetesom tipa 2.

Izbegavajte i masno meso jer je puno masnoća koje utiču na porast holesterola. I rebarca se smatraju jako masnim mesom. Iako ovo meso nije dobro jesti u velikim količinama, ali ako ste umereni, ne morate brinuti za zdravlje.