16 pića i namirnica koje morate da izbegavate ako želite da smršate

Naizgled su zdrave, ali obiluju kalorijama pa ako želite da izgubite koji kilogram radije preskočite granolu, gotove smrznute proizvode, dijetalne napitke i gotove kaše.

Foto: Shutterstock

1. Granola

Pola čašice granole ima između 200 i 300 kalorija, 12 do 16 grama šećera, 3 do 15 grama masti i gotovo 40 grama ugljenih hidrata. Uz to, granola se obično meša s nečim, poput jogurta ili voća, što samo povećava njenu kaloričnu vrednost. Iako možda mislite da je početak dana sa porcijom granole zdrav, uz nju ćete vrlo lako uneti i više od 600 kalorija već za doručak.

2. Gotova smrznuta jela

Većina smrznutih gotovih obroka prepuna je natrijuma, onoliko koliko biste trebali da pojedete tokom dana i pri tome još puna drugih sintetičkih dodataka. So takođe poboljšava ukus hrane, zbog čega ćete je još više jesti. Drugi problem sa smrznutim jelima je to što im često nedostaje dovoljno vlakana koji nas čine sitima, tako da ćete verovatno nakon što to pojedete, ponovno posegnuti u frižider za još nekom hranom.

3. Bezalkoholni kokteli

Devičanske margarite i slični bezalkoholni kokteli rade se sa voćnim sokovima, a ponekad i sirupima koji sadrže puno kalorija i šećera. Umesto toga popijte čašu vina ili lagano pivo.

4. Kupovni smutiji

Napraviti smuti kod kuće i kupiti ga u prodavinici su vrlo različite stvari. Kad sami napravite smuti, možete izmeriti tačnu količinu voća, staviti vodu ili bademovo mleko i izbeći dodatne zaslađivače. Ali mnogi gotovi smutiji u proseku sadrže između 600 do 1000 kalorija i puni su šećera.

5. Mafini sa žitaricama

Oni zvuče kao zdrava opcija za doručak - pošto sadrže žitarice koje snižavaju holesterol. Ali ovakvi proizvodi u supermarketima nisu ni približno toliko sveži i zdravi kao što se misli. U jednom pakovanju je oko 300 kalorija - otprilike isto kao i krofna punjena čokoladom. Mnogi od njih su takođe punjeni zasićenim mastima te sadrže više od 600 grama natrijuma. Domaće je ključno ako pokušavate da smršate pa je sigurnije napraviti sam svoje mafine.

Foto: Shutterstock

6. Zdravi čips

Ako neka hrana sadrži reč 'povrće', ne znači odmah i da je zdrava. Sve što je zapakovano i ima duži rok trajanja mora biti prerađeno i s dodanim aditivima koji povećavaju broj kalorija. Uvek možete pokušati da napravite svoj sopstveni vegetarijanski čips tako što ćete narezati povrće poput kelja, šargarepe ili tikvice, premažite ih maslinovim uljem i zatim ih ispecite u rerni.

7. Proteinske pločice

Većina proteinskih pločica na tržištu su zapravo šećerne bombe koje nisu mnogo zdravije od obične čokoladice. One takođe mogu sadržavati puno ugljenih hidrata te uzrokovati porast šećera u krvi. Neke sadrže i veštačke dodatke poput trans masti ili kukuruznog sirupa sa visokim procentom fruktoze, koji su povezani sa upalama i gojaznošću.

8. Sok od aloa vere

Najveći deo soka od aloe proizvodi se s gelom aloe vere, vodom ili čajem, a zatim se mogu dodati razni zaslađivači i prirodni ukusi. Iako sok od aloe vere navodno ima mnoge zdravstvene dobrobiti, poput gubitka težine i svojstava protiv starenja, nijedna od ovih tvrdnji nikada nije naučno dokazana, piše Reader's Digest. Iako aloe vera sadrži velike količine antioksidansa, onda ima blago gorak ukus citrusa, koji je vrlo teško piti sam. Takođe, ima i diuretička svojstva, koja, ako se uzima u velikim količinama, mogu dovesti do gubitka kalijuma iz tela, što je potencijalno i opasno.

9. Voćni sokovi generalno

Iz voća možete dobiti mnogo vrednih vitamina i hranljivih sastojaka. Međutim, kada pijete voćni sok, izgubićete na vlaknima koje ćete inače dobiti od stvarnog voća. Čak 100 posto soka su samo prazne kalorije, a i povećava rizik od šećera u krvi.

10. Kokice iz mikrotalasne

Kokice su celovito zrno, tako da nije nerazumno uvrstiti je na svoju listu zdrave hrane. Međutim, čak i prirodne i lagane kokice za mikrotalasnu su pune veštačkih sastojaka, natrijuma, maslaca i imaju puno kalorija. To ne znači da se morate odreći svih kokica, budući da su kokice koje su pripremljene u posudi na šporetu mnogo zdravije.

11. Salatni prelivi i dodaci

Salate su dobar izbor kada je zdrava ishrana u pitanju no problem su njeni dodaci i prelivi. Salate pune orašastih plodova, voća, raznih preliva i dodataka poput prepečenog hleba ili suvog grožđa, zapravo dodaju obroku dodatnih 300 do 400 kalorija. Takođe, izbegavajte 'lagane' prelive za salatu koji zapravo imaju visok procenat šećera.

Foto: Shutterstock

12. Veštački zaslađeni sokovi

Pametno je eliminisati slatke napitke iz svoje ishrane, no zamena s dijetalnim verzijama sa veštačkim zaslađivačima nije najbolja ideja. Veštački zaslađivači zapravo mogu pridoneti povećanju kilograma na način na koji se to ne događa s prirodnim šećerima, a povezani su i s pojavom demencije i moždanog udara. 

13. Alternativna testenina

Netradicionalne testenine, poput onih napravljenih od pasulja, pirinča i sojinih proizvoda, postale su sve popularnije kao zdravija opcija. Međutim, to ne znači da se možete bez problema najesti veganskih rezanaca bez posledica. Iako su ovakve testenine hranljivije od tradicionalnih belih testenina, još uvek imaju kalorije i ugljene hidrate. Pokušajte alternativnu vrstu testenine da kombinujete sa onom običnom testeninom od povrća.

14. Hrana bez glutena

Ako imate celijakiju, naravno da morate i trebate da jedete hranu bez glutena. Ali oni koji odaberu hranu bez glutena jer misle da je to zdravije, neka razmisle još jednom. Kako su alternativna zrna više gorka od pšenice, ječma i pirinča, najčešći način za prikrivanje gorčine je dodavanje visokog nivoa šećera. Suština je da mnoge namirnice bez glutena sadrže veće količine šećera i visoku količinu glikemijskih ugljenih hidrata od onih koje sadrže gluten.

15. Sušeno voće

Ako možete da birate između suvog i svežeg voća, uvek se odlučite za sveže. Sušeno voće ima puno kalorija i šećera za malu količinu voća. Na primer, jedna šoljica suvog grožđa sadrži 434 kalorije i 86 grama dodanog šećera. Poređenja radi, šoljica grožđa sadrži samo 62 kalorije i 15 grama šećera. To znači da biste mogli da pojedete 7 šoljica grožđa za istu količinu kalorija kao za 1 šoljicu nepakovanog suvog grožđa.

16. Zobena kaša iz vrećice

Instant zobene pahuljice mogu se napraviti mnogo brže od obične zobi, ali ono što steknete brzinom, gubite u nutritivnoj vrednosti. Mnoga zdrava svojstva zobene kaše nestaju tokom obrade. Uz to se dodaje šećer tokom proizvodnje. Ova dva faktora pretvaraju instant zobene pahuljice u hranu visokog glikemijskog indeksa, čineći vas gladnima čak i nakon što ste pojeli. Jedno je istraživanje pokazalo da su ljudi koji su jeli instant zobene pahuljice za doručak umesto jaja jeli 81 posto više hrane tokom dana.

Pročitaj još