Ako želite da postignete nešto u životu i u poslu, najpre ljudi moraju da vas shvate ozbiljno. Sajt "Bright Side" sakupio je devet saveta, koji se zasnivaju na istraživanjima, kako da ostvarite dobar prvi utisak, kao i da pridobijete nekog svojom ličnošću.
Evo tajne za dobar utisak, pustite ljude da pričaju o sebi. Prema istraživanju sa Harvarda, pričanje o sebi stimuliše iste regije mozga kao seks ili dobar obrok. Kada ljudi govore o svojim iskustvima, postaju empatični, i na taj način stvaraju se društvene veze.
Istraživači sa Pristona su došli do zaključka da je potrebno oko 100 milisekundi da se regustruje prvi utisak ili dok trepneš okom, eto ga taj prvi utisak. Prvi utisak koji ćete ostaviti na nekoga ne zavisi od vašeg oblika tela, kose ili dizajna odela koje nosite. Dobra vest je da se radi o stavu i kakvu povezanost sa ljudima imate, dakle vaša energija će presuditi.
Snažno rukovanje nije stvar stiskanje nečije šake. To je stvar prisustva. Umesto tapšanja po ramenu, uspostavite kontakt sa ljudima – pogledom, osmehom i rukovanjem. Ako ne možete da se smejete dok se rukujete sa nekim, ne možete ni da budete ljubazni. Takvo rukovanje pokazuje da poštujete osobu sa kojom razgovarate, a kako je nauka pokazala, poštovanje se poštovanjem vraća.
Vaš stav i način na koji pričate sa ljudima može da ima ogroman uticaj na ljude koji su u vašem prisustvu. Ukoliko ljude sa kojima razgovarate gledate u oči na taj način ulivate poverenje i osećaju se sigurno u vašem prisustvu. Psihologija kaže da su ljudi koji prekrste ruke dok razgovaraju – zatvoreni. Ne bi bilo loše da saznate šta sve možete otkriti ljudima o sebi svojim govorom tela.
Kojim god poslom da se bavite, morate biti informisani o svemu što ima veze sa vašom profesijom. Što ste više informisani, veće su šanse da ćete na ljude delovati inteligentije, jer znate o čemu pričate, a tako posedujete sigurnost i plivate u svakoj temi koja se započne. Savet je da svakodnevno čitate poslovne vesti. Ako želite da proširite vaše znanje, pratite i vesti iz nauke, tehnologije i kulture.
Ako želite da vaše ideje budu prihvaćene budite pripremljeniji od ostalih. Drugim rečima, morate razviti duboko znanje o vašem predmetnom području. Rukovodioci kao što su Marisa Mejer i Ilon Mask su poznati po tome što razrade svaku ideju koja im se nađe na putu.
Brojevi impresioniraju, ali nisu dovoljni da vas povežu sa ljudima. Najuspešnije prezentacije su: oko 65 odsto priča, 25 odsto brojke.
Šeril Sandberg (Sheryl Sandberg) je ovo shvatila pred „TED Talk“ u 2010. godini, kada je za intervju rekla: „Planirala sam da govorim o činjenicama i brojkama, a ništa o privatnom životu.“
Međutim pre izlaska na binu prijateljica ju je zustavila i rekla joj da ne izgleda pribrano. Sandberg je ispričala kako je prilikom izlaska iz kuće, njena ćerka bila tužna i tražila joj je da ne ide. Prijateljica ju je pitala zašto ne ispriča tu priču, Sandberg je poslušala i tako započela svoj govor.
Ako završavate svoje rečenice višim tonom nego što ste počeli izgledaćate nesigurno, čak i ako zaista niste.
Potrebno vam je samopouzdanje da biste ste se postavili iznad drugih, i zadobili njhovo poštovanje.
Izvor: BIZlife