Već neko vreme raspravlja se o tome kako društvene mreže utiču na mentalno zdravlje. U Velikoj Britaniji je na tu temu sprovedeno istraživanje.
U istraživanju je učestvovalo 1.500 osoba starosti između 14 i 23 godine. Oni su intervjuisani o navikama korišćenja najpopularnijih društvenih mreža: Instagrama, Snepčeta, Tvitera, Fejsbuka i Jutjuba, i o tome kako one utiču na njihovu psihu.
Istraživanja su pokazala da Instagram prednjači po lošem uticaju, pogotovo kada su u pitanju mlade žene.
Popularna aplikacija nudi mogućnost upotrebe filtera tako da se "filtriraju" sve nesavršenosti, zbog čega se korisnici osećaju mučno, depresivno, usamljeno i neispunjeno. Osim toga doživljavaju i takozvani FOMO (Fear of missing out), odnosno - strah od izostanka.
Dakle, korisnici Instagrama su uvek opterećeni time da "nešto propuštaju".
Jedina društvena mreža koja je dobila samo pozitivne komentare je Jutjub. Naučnici su otkrili da na korisnike najlošije utiče korišćenje društvenih mreža više od dva sata dnevno.