Signali koji ukazuju da ste na ivici nervnog sloma

Činjenica je da se nervni slom ne dešava iznenada. Stres i anksioznost se akumuliraju tokom vremena, dok ne dođe do okidača, a tada se sve slama. Nervni slom nije medicinska dijagnoza, ali može da dovede do dve stavke: male krize i velikih problema, kao što su depresija i anksioznost.

 Foto: Shutterstock

Ovo su znaci koji prethode nervnom slomu. Ako ih osetite, morate da se smirite i potražite pomoć!

 1. Nepresatno maštate o nečemu

Svako od nas ima interne mehanizme tolerancije na stres koji nam pomažu da izdržimo  razne povrede i periode depresije i anksioznosti. Naše fantazije su deo tog mehanizma. Jedan deo mozga dobija signal da je ova situacija opasna za nas i pomaže nam da pobegnemo u svet fantazije. 

2. Nemate vremena za odmor

Anksioznost se skuplja u nama kao voda u čaši. Ako je ne ispraznite po nekad, čaša će se preliti.

 Foto: Shutterstock

Zbog toga je važno dati sebi oduška, dovojiti vreme za odmor i opuštanje. Dovoljno je samo 20 minuta dnevno, tokom kojih možete ili da šetate ili da vežbate duboko disanje. Vaš mozak će prepoznati odmor i pozitivno će uticati na vaše telo.

3. Ne možete da se odlučite

Čak ne možete da donesete ni najmanje moguće odluke? Vreme je da se zabrinete! Ovo je znak da sumnjate u sebe i svoje sposobnosti. 

Ako osetite ovo, vreme je da budete blagi prema sebi. Poverite se svojim najbližim. Iznenadićete se koliko su ljudi spremni da vam pomognu, ako pomoć zatražite.

4. Udaljili ste se od drugih ljudi

Kada smo umorni i depresivni, prirodna reakcija je da se povlačite u sebe.

 Foto: Shutterstock

Međutim, ako na sve gledate crno, to je znak da morate da se okružite pozitivnim ljudima. 

5. Ne možete da spavate

Ovo je očigledna reakcija ljudi pod stresom. Telo noću pokušava da reši problem i vi ne možete da se smirite i zaspite. Problemi vam ne daju mira. Rešenje je u jednostavnoj vežbi, šetnji i nečemu što će umoriti vaše telo. San će kasnije prirodno doći.

6. Imate napade panike

Ako se anksioznost ne leči dolazi do napada panike. Kada osoba prvi put oseti napad panike, dobije ogroman strah od drugog napada panike.

 Foto: Pixabay

Poenta je u tome da u sličnim situacijama duboko dišete, pokušavajući da ustalite puls.

7. Navučeni ste na alkohol ili slatkiše

Stres mnogi ljudi "leče" alkoholom ili slatkišima, koji nam privremeno pružaju olakšanje, ali imaju štetne posledice.  

8. Samopoštovanje vam je na nuli

Depresija nas tera da sebe gledamo u negativnom svetlu. Ako se osećate manje vrednim, ako sebe doživljavate kao nesposobnu osobu, vrednu prezira, vreme je da upitate sebi bliske ljude da vam kažu kako vas oni vide.

 Foto: Pixabay

Nadamo se da će njihovo ohrabrenje pozitivno uticati na vas.

Pročitaj još