Naučnici sa univerziteta Harvard istaživali su pitanje poverenja i došli su do zaključka - samo jedna rečenica je dovoljna da vam ljudi apsolutno veruju!
Foto: Shutterstock
Studija je uključivala niz eksperimenata. Jedan od njih, sprovođen je na železničkoj stanici jednog kišnog dana, gde su istraživači molili strance da im pozajme mobilne telefone.
Polovina im je postavila pitanje: "Mogu li da pozajmim vaš telefon?", dok je druga polovina istraživača pre postavljanja pitanja rekla: "Žao mi je zbog kiše, Mogu li da pozajmim vaš mobilni telefon?".
Foto: Shutterstock
Rezultat: oni koji su se pre pitanja izvinili zbog vremena, imali su veći procenat pozitivnih odgovora na pitanje. Razlog je jednostavan kažu psiholozi: "Vreme nije imalo nikakve veze sa pitanjem, ali stavljanje do znanja sagovorniku da znate kako se osećaju je i te kako imalo uticaj na pozitivne reakcije", navodi se u studiji.
Foto: Pixabay
Zaključak studije jeste da rečenica: "Žao mi je" uliva poverenje ljudima i time pokazujete koliko ste osećajni. Stoga, ukoliko želite sledeći put nekog da zamolite za uslugu, prvo se izvinite.