Sreća zaista može da se uveća, uverite se i sami!

Sreća zaista može da se uveća, uverite se i sami!

Sreća, tuga, bes, ljutnja, nervoza, strepnja, depresija, uzbuđenje - svi smo odlično upoznati sa ovim emotivnim stanjima, koja predstavljaju neodvojiv deo ljudskog postojanja i svakodnevnog života. Kada bi smo imali izbora, većina nas bi verovatno izabrala da bude srećna svakog dana, ali nam je poznato da to jednostavno ne ide tako.

Ipak, postoje načini na koje možemo da utičemo na svoje raspoloženje - jednostavni trikovi, poput lagane šetnje, planiranje odmora ili slušanje muzike. Ovo je lako, zar ne? Čak i najednostavnije sitnice mogu promeniti vaše raspoloženje na bolje. Ako do sada ovo niste radili, ne znate šta ste propustili! Sledite ovih 20 saveta i učinite vaš život lepšim!

Šetajte svakog dana

Jednostavno izađite napolje i uputite se u prirodno okruženje. Prema nedavnim istraživanjima, šetnja blagotvorno utiče na osećaj sreće, ali i na osećaj povezanosti sa drugim ljudima.

Ne obraćajte pažnju na sitnice

Prema jednom od najdužih ispitivanja na polju sreće, sprovedeno od strane Harvard Univerziteta, u trajanju od 80 godina, sa 724 ispitanika, otkriva da što se ljudi manje brinu o malim, tj. manje bitnim stvarima, to su više srećniji. Istraživanje je takođe pokazalo da što su ljudi stariji, sve više se fokusiraju na stvari njima najbitnije, dok ostale manje bitne stvari zaboravljaju.

Održavajte bliske veze

Isto istraživanje Univerzita Harvard takođe otkriva da održavanje bliskih veza sa porodicom, supružnicima i prijateljima pozitivno utiče na raspoloženje. Važnost održavanja ovakvih veza jednako je važno kao i isključivanje onih veza koje negativno utiču na vaše raspoloženje.

Birajte kvalitet pre kvantiteta

Uvek je lepo imati dosta prijatelja, ali najvažnije je pažljivo birati prijatelje. Prema istraživanjima, ključ za vaše dobro raspoloženje nije u broju prijatelja, već u prijateljstvima koja će dugo trajati i biti vredna.

Oženite/Udajte se

Iako vam možda još uvek nije vreme, razmislite o tome. Jedno istraživanje je pokazalo da je brak jedan od najbitnih faktora ako planirate da budete srećni na duge staze. Supružnik na koga možete da se oslonite definitivno će pozitivno uticati na vaše raspoloženje.

Putujte

Putovanje je samo po sebi zabavno, a ako tome dodate planiranje i iščekivanje, vaše raspoloženje može biti samo bolje.

Prepustite poslove nekom drugom i uživajte

Dokazano je da prepuštanje obaveza ili dnevnih zadataka poput čišćenja ili kupovine značajno utiče na poboljšanje raspoloženja. Ako ste u mogućnosti, angažujte nekog ko će obaviti ove poslove za vas. Istraživanja su pokazala da su ljudi koji kupuju vreme zadovoljniji svojim životom.

Budite romantični

Istraživanja su pokazala da redovno upražnjavanje polnih odnosa ima pozitivan uticaj na raspoloženje; ljudi koji imaju seks jednom nedeljno pokazali su se mnogo srećnijim od onih koji to čine jednom mesečno. Osećaj sreće ne dolazi samo iz seksualnog zadovoljstva, već i iz povezanosti sa partnerom.

Naspavajte se

San je direktno povezan sa raspoloženjem. Dok premalo sna uzrokuje promene raspoloženja, previše sna utiče na produktivnost. Većina ljudi spava nedovoljno, što loše utiče na raspoloženje. Preporučeno vreme spavanja iznosi između 7 i 9 časova, dok idealno vreme ispitanika nedavnog istraživanja iznosi 7 sati i 6 minuta.

Trošite novac na iskustva

Iako vas kupovina dizajnerske odeće ili poslednje tehnike može nakratko usrećiti, ako stvarno želite da budete srećni, potrošite svoj novac na sticanje novih iskustava. Ljudi koji troše novac na putovanja, pokazali su se srećnijim od onih koji troše novac na materijalne stvari. Uspomena je mnogo značajnija od kratkoročnog uzbuđenja prilikom kupovine.

Volontirajte

Pomaganje onima kojima je pomoć najviše potrebna znači ne samo zajednici već i onima koji to čine. Ljudi koji volontiraju su pokazali veći nivo samopouzdanja i osećaja sreće od ljudi koji to nisu radili.

Nabavite kućnog ljubimca

Ljudima se često savetuje da nabave štenca ili mače ako se osećaju usamljenim, a istraživanja potvrđuju ove navode. Ljubimci pozitivno utiču na samopouzdanje, čine ljude društvenijim, i pomažu im u ostvarivanju novih prijateljstava.

Slušajte muziku

Ako se osečate loše, jednostavan i brz način da utičete na svoje raspoloženje je da ubacite malo ritma. Studija sprovedena od strane profesora sa Univerzita Misuri, otkriva da slušanje dinamične muzike može u značajnoj meri doprineti vašem raspoloženju.

Čitajte

Da li ste i vi jedni od onih koji čitaju samo kada moraju, ili jednostavno nemate vremena za to? Dokazano je da su ljudi koji čitaju zbog njih samih mnogo srećniji i zadovoljniji svojim životom od onih koji to ne čine. Čitanje znatno utiče i na smanjenje stresa.

Nađite hobi

Osećaj da vreme provodite radeći stvari koje volite, u velikoj meri utiče na vaše raspoloženje. Ljudi koji imaju određeni hobi, srećniji su čak 8 sati duže na nedeljnom nivou od onih koji nemaju hobi, pokazuju istraživanja. Na ovaj način se može zaboraviti na stresne stvari, kao što je posao, novac ili veze lične prirode, i fokusirati se na stvari koje nam mogu pomoći da se osećamo ispunjeno.

Prigrlite svoje emocije

Bes, tuga, usamljenost, radost - sve je to deo ljudske unutrašnosti i od toga se ne može pobeći. Umesto da izbegavate emocije poput besa i depresije - prilgrlite ova osećanja i naučite kako da ih razumete, naročito kada imate pomešana osećanja, poput radosti i tuge u istom trenutku. Jedno istraživanje je pokazalo da osećaj pomešanih osećanja značajno doprinosi sveukupnom raspoloženju. Prihvatanjem ovih osećanja, ljudi nauče da se nose sa njima i doprinose sopstvenoj sreći.

Smejte se

Jednostavno se nasmejte i popravite svoje raspoloženje. Ne morate imati razlog za to, razvucite usne i primetićete razliku.

Kupite cveće

Ne treba niko da vam ga poklanja - obradujte sami sebe omiljenim cvećem. Jedna studija je pokazala da samo prisustvo cveća utiče na ljudsku sreću, dok je sa druge strane zapaženo i smanjenje nervoze i depresije.

Vežbajte jogu

Svaka vežba će vam podići raspoloženje, ali kod joge su posebno naglašeni njeni pozitivni efekti po na sreću i raspoloženje. Istraživanja su pokazala da vežbe dubokog disanja kombinovane sa fizičkim vežbama čine ljude mnogo opuštenijim, gradeći jaču vezu između uma i srca. Isto važi i za meditaciju, koja pomaže da se isključite, smirite i fokusirate.

Odložite svoj telefon

Verovatno zvuči nemoguće, ali ako želite da budete srećniji, odmorite od svoj omiljenog uređaja. Nedavna istraživanja su pokazala da je konstantno korišcenje mobilnog telefona povezano sa anksioznošću i depresijom. Drugo istraživanje je pokazalo da društvene mreže mogu uticati na samopouzdanje jer može dovesti do negativnog poređenja sa drugim ljudima.