Šta sve strah od koronavirusa čini vašoj psihi

Šta sve strah od koronavirusa čini vašoj psihi

Pandemija koronavirusa izazvala je paniku, strah i stres širom sveta. Najteže je, ipak, pogodila one koji već imaju psihičkih problema, prenosi The Guardian. Šta sve strah od koronavirusa čini vašoj psihi?

Foto: Shutterstock

Reakcije na kriznu sitauciju u svetu su mnogobrojne. Šire se strah, tuga, nemoć i anksioznost. Neki su ljuti, drugi ne mogu da spavaju ili se koncentrišu na svakodnevne obaveze.

Ljudi masovno izbegavaju fizički kontakt s drugim ljudima, ne žele da koriste javni prevoz ili borave u prostorijama u kojima boravi veliki broj ljudi. Sve ono što se odražava na psihičkom zdravlju, preslikava se i na fizičko pa mnogi imaju stomačne probleme ili poremećaj rada srca.

Iz Svetske zdravstvene organizacije (WHO) objasnili su kako pandemija utiče na psihičko zdravlje ljudi, te su savetovali izbegavanje gledanja, čitanja i praćenja vesti koje mogu izazvati anksioznost i stres.

Karantin i samoizolacija mogu imati negativan uticaj na vas, prenosi istraživanje objavljeno u časopisu Lancet u februaru 2020. godine:

Foto: Shutterstock

"Odvajanje od dragih ljudi, gubitak slobode i dosada mogu stvoriti negativan efekat na ljude. Već su prijavljeni neki slučajevi samoubistava, tako da je veoma važno da se pre 'zatvaranja u kuću' odredi koliko je to neophodno i kako će to neko podneti".

Stručnjaci savetuju da se trudite izbegavati društvene mreže što je više moguće, jer se putem njih podiže bespotrebna panika. Mnogo ljudi je prijavilo da su imali napad panike u momentu kada su običnu prehladu zbog vesti i informacija na internetu pomešali sa koronavirusom.

"Prepala me činjenica da sam počeo da kašljem, mislio sam da sam se zarazio. Sećam se da u tom momentu nisam mogao da dišem od šoka", objasnio je jedan student za The Guardian: "Zatim sam pozvao svog doktora i razgovarao s njim, te smo utvrdili da sam samo prehlađen, kao i da sam imao napade panike i anksioznosti koji su trajali i do pola sata. Nisam mogao da dišem".

Foto: Shutterstock

Prema CNN-u, postoji nekoliko stvari koje trebate praktikovati ukoliko želite zaštititi svoje psihičko zdravlje u doba pandemije koronavirusa:

Pronađite jedan proveren izvor informacija i pratite samo te novosti, trudite se da vam praćenje novih informacija ne okupira veći deo dana - dakle, budite u toku, ali ne fokusirajte se samo na vesti o koronavirusu.

Kontrolišite koliko vremena provodite na društvenim mrežama, a ukoliko imate problema sa anksioznošću i stresom - obratite se članu porodice, prijatelju ili terapeutu kako bi imali podršku i nekoga za razgovor.

Održavajte higijenu, potrudite se redovno i dovoljno spavajte, pazite na ishranu i ne izbegavajte fizičke aktivnosti.