Šta više utiče na gubitak kilograma - ishrana ili vežbanje?

Šta više utiče na gubitak kilograma – ishrana ili vežbanje?

Želite da skinete nekoliko kilograma, a recept već znate: "Jedite pravilno i vežbajte". Ali koja će od te dve stvari učiniti veću razliku u tom nastojanju?

 Foto: Shutterstock

Da li je efikasnije ići 4 puta nedeljno u teretanu ili pojesti salatu umesto čipsa?  

Za Filipa Stenforta, profesora na teksaškom univerzitetu i izvršnog direktora tamošnjeg instituta za telesnu formu, nema dvoumljenja.   
"Kada je gubljenje kilograma u pitanju, analize su pokazale da ishrana igra mnogo veću ulogu nego vežbanje", rekao je Stenfort za "Science Alert".  
 
On objašnjava i zašto: vežbanje zahteva vreme i stalan trud i potrebno je više vremena da se vide rezultati. "Uz to, vežbanjem se troši manje kalorija nego što većina ljudi misli", dodaje profesor.  

 Foto: Shutterstock

S druge strane, postoji mnogo toga u našoj ishrani bogatoj šećerom, mastima i kalorijama čega se možemo odreći i relativno brzo videti promenu u predelu struka.  

"Morate prepešačiti 56 kilometara da biste potrošili 3.500 kalorija. To je mnogo hodanja. A jedna čokolada ima, otprilike, 500 kalorija. Mnogo je lakše preskočiti tu čokoladu nego hodati 8 kilometara", objašnjava Stenfort.  

Nauka potvrđuje ono što Stenfort govori. Velika studija sprovedena na više od 3.000 ljudi, objavljena pre nekoliko godina u časopisu "American Journal of Clinical Nutrition" pokazala je kako je ishrana s manje kalorija bila delotvornija u mršavljenju od vežbanja.  

 Foto: Shutterstock

Ali vežbanje je važno kasnije. Druge studije su pokazale da će ljudi koji uspeju da izgube kilograme najbolje zadržati takvu težinu uz redovno vežbanje. Uz to, vežbanje poboljšava raspoloženje i pomaže organizmu da se bolje nosi sa stresom, depresijom i teskobom.