Stjuardese otkrile trikove koje koriste da se „nikad“ ne razbole

Ako ste tip osobe koja se razboli već nakon jednosatnog leta, verovatno se pitate kako članovi kabinskog osoblja uspevaju da ostanu zdravi, usprkos čestim letovima. Iz tog razloga neke stjuardese su odlučile da otkriju kako se one 'nikada' ne razbole na poslu i kako možete usvojiti iste navike.

Foto: Shutterstock

Avioni su poprilično prljavi. Između mnoštva ljudi i klica, svakako biste trebali da razmislite dvaput pre nego što u avionu dodirnete ventilacione otvore. No, redovno osoblje i polaznici leta nemaju mnogo izbora u vezi toga i stalno su izloženi bakterijama. Ipak oni se retko kada razbole.

Hidracija je važna

Tejlor Striklend, stjuardesa Alerion Aviationa, samo je jednom tokom svoje karijere bila bolesna. Njen najvažniji savet? Pijte na litre vode dok letite.

- Hidracija je važna za vreme letenja, a ako ste dehidrirani, telo postaje slabije, što otežava borbu protiv klica sa kojima se susrećete - objasnila je. Slično tome, Loren Gilfojl, članica kabinskog osoblja Emirates Airlinesa, tvrdi da ona kupuje litru vode pre svakog leta i pije je tokom putovanja.

Izbegavajte vodu iz slavine, kafu ili čaj

Iako biste definitivno trebali da ostanete hidrirani, najbolje je izbegavati ova pića. Između ostalog, istraživanje iz 2015. godine koje se bavilo kvalitetom vode u avionima otkrilo je da su spremnici vode u avionima pogodni za razmnožavanje mikroba. Umesto toga, zatražite vodu u boci ili ponesite svoju.

Koristite vlažne maramice za ruke

Ne samo da je osvežavajuće očistiti ruke vlažnim maramicama već i pomaže u tome da se mikrobi ne razmnožavaju toliko. Osim vlažnih maramica, Gilfojl se takođe osvežava pomoću stavljanja arganovog ulja na lice.

Foto: Shutterstock

Uzmite dodatak za održavanje imunog sistema

Iako ne postoji mnogo naučnih dokaza koji bi potvrdili da ovakvi dodaci ishrani stvarno održavaju vaš imuni sistem, ljudi se i dalje zaklinju u njega i drže da je dobar način za sprečavanje dobijanja bolesti. Striklend je jedna od tih ljudi i kaže da takve pripravke uvek drži u zalihama u avionu kao prevenciju.

Dezinfikujte površine aviona

Nažalost, mnogi delovi aviona nisu očišćeni onako kako bi trebali da budu, pa ponekad morate uzeti stvari u svoje ruke. Striklend uvek nosi vlažne maramice, a tokom leta briše površine dezinfekcionim maramicama kako bi dezinfikovala površine što je više moguće.

Nikada nemojte jesti direktno sa stolova

Iako je dobra ideja da ponesete svoje antibakterijske maramice i očistite svoj sto, i dalje ste mnogo sigurniji ako ne jedete direktno sa njega.

- Najprljaviji deo aviona su stolovi, ljudi na njega stalno polažu glave, menjaju pelene za bebe i odmaraju noge na njima -rekla je jedna stjuardesa.

Foto: Shutterstock

Pijte zdrave prirodne sokove

Striklend je takođe ljubitelj različitih zelenih sokova koji uključuju prirodne sastojke poput đumbira i limuna.

- Pomažu mi da ostanem u pokretu, a ujedno i dobijem različite hranjive sastojke - tvrdi.

Pokušajte da se opustite

Definitivno postoji veza između stresa i zdravlja, pa ga je najbolje izbegavati kad god je to moguće. Jedan od načina na koji Gilfojlova to učini jeste korišćenje nekoliko kapi esencijalnih ulja lavande za opuštanje.

Izbegavajte kofein

Koliko god zvuči primamljivo da uzmete šoljicu kafe pre ranojutarnjeg leta, Gilfojlova savetuje da to ipak ne učinite.

- Izbegavajte kofein i alkohol jer su glavni uzrok dehidracije - objasnila je i dodala da umesto toga radije pokušate s prirodnim voćnim sokom koji će vas hidrirati tokom putovanja.

Jedite sirovo voće i povrće

Umesto da posegne za prerađenom hranom za užinu, Gilfojl predlaže nešto zdravije.

- Hrana na bazi vode, poput sirovog voća i povrća, ne samo da će vas hidrirati i sprečiti natečenost, već će vam dati i sve važne antioksidanse, vlakna i ostale hranjive sastojke - savetuje

Foto: Shutterstock

Dovedite se ili ostanite u formi

Ovo je dobar savet nevezano o tome letite li avionom ili ne, ali Gilfojl kaže da vam redovno vežbanje može pomoći da ostanete zdravi tokom leta.

- Održavanje zdravog načina života izuzetno je važno kako bismo se mogli lakše nositi sa fizičkim zahtevima letenja i stalnim promenama vremenskih zona - objašnjava.

Redovno doživljavam promene biološkog sata, nepravilne oblike spavanja i dugo letenje, što može poremetiti naš unutrašnji sistem. Kao rezultat toga, redovna doza dobre ishrane i dosledno vežbanje pomaže našim telima da ostanu u optimalnom nivou - zaključila je. 

Ne vežbajte odmah nakon leta

Iako se može činiti dobrom idejom otići i odraditi trening u teretani čim stignete na odredište, stjuardesa Sofi Džons kaže da to zapravo i nije tako dobra ideja.

- Nema smisla terati svoje telo da vežba kada ono nije imalo dovoljno odmora, rehidracije i vremena da se prilagodi novoj vremenskoj zoni - savetovala je.

Odremajte za vreme leta

Iako za stjuardese to nije uvek opcija, kratko spavanje tokom leta može vas obezbediti energijom i pomoći vam da izbegnete poremećaj dnevnog bioritma usled promene vremenske zone (jet lag). Heder Sančez, stjuardesa Hawaiian Airlinesa, preporučila je uzmete malu torbicu u koju ćete staviti ručni prtljag sa opremom za kvalitetno spavanje, a to su jastuk za vrat, slušalice za uklanjanje buke i maska za oči sa ugrađenom šupljinom kako bi vam blokirala svetlost, a ujedno ne bi razmazala maskaru, piše Reader's Digest.

Pročitaj još