6 večernjih napitaka koji vam mogu pomoći da smršate

Loš san se povezuje sa debljanjem, neravnotežom hormona, pojačanim apetitom drugi dan i problemima sa šećerom u krvi. Zato doktorka Bridžit Marfi savetuje da pre odlaska u krevet budete oprezni oko toga šta jedete, ali i pijete. 

Foto: Shutterstock

“Sigurno znate da na kvalitetu sna utiču kofein i šećer. No, postoje nutrijenti koji vam mogu pomoći da izgradite mišiće, sagorite masti i održite nivo šećera u krvi na zdravoj skali”, kaže.

Za časopis Men’s Health otkrila je koje napitke trebate da birate pre spavanja ako želite da smršate.

1. Mleko

Šoljica mleka (toplog ili hladnog) će vas uspavati zahvaljujući zdravoj dozi triptofana i kalcijuma, kaže Marfi. Mleko osigurava i proteine koji potiču rast i snagu mišića.

Foto: Shutterstock

2. Sok od grožđa

Mala čaša soka od grožđa može vam pomoći da spavate i sagorevate salo. Naime, Marfi ističe da antioksidansi koje sadrži grožđe pomažu da telo ne pohranjuje, već sagoreva kalorije, a to je potvrdilo i istraživanje objavljeno 2015. u časopisu "Journal of Obesity".

3. Kefir

Kefir je probiotik koji povećava nivo zdravih bakterija u crevima i tako ih čini zdravijima, a pomaže i telu da efikasnije apsorbuje vitamine i minerale. Istraživanje objavljeno u "British Journal of Sports Medicine" povezuje kefir sa kvalitetnijim snom i boljom izvedbom tokom vežbanja.

4. Proteinski šejk od soje

Prema istraživanju sa Univerziteta Birmingem, proteinski šejk od soje utiče na bolji kvalitet sna i snižava nivo kortizola, hormona stresa koji direktno utiče na debljanje. 

Za maksimalni učinak, u šejk dodajte grčki jogurt koji će mišiće obezbediti proteinima za bolji oporavak nakon vežbanja, savetuje Marfijeva.

Foto: Shutterstock

5. Voda

Vodom ne unosite kalorije i najučinkovitija je za žeđ i mršavljenje. Da ispijanje vode ne remeti vaš san, pronađite količinu koja vas neće terati na često mokrenje zbog kog ćete morati da ustajete.

6. Čaj od kamilice

Šoljica toplog čaja opušta živce i deluje kao blagi sedativ. Prema rečima dr. Marfi, uspavaće vas poput uspavanke. Takođe, navodi da kamilica kontroliše nivo glukoze i podstiče mršavljenje. Ono što je važno napomenuti je da birate vrste čaja koje ne sadrže kofein.

Pročitaj još