Vreme kada ste dobili svoje prve sede mnogo govori o vašem zdravlju

Seda kosa uglavnom je povezana s genetikom, a podaci kažu da do 50. godine života polovina ljudi osedi dopola. Ipak, ako se sede pojave ranije, to može biti znak za uzbunu.

Sede vlasi ne pojavljuju se isključivo kod starijih ljudi, mnogo mladih ima prošaranu kosu. No, jeste li znali zašto ljudi sede?

Dermatolog Melisa Piliang kaže da je tako jer melanociti u folikulama vlasi stare.

– Prestaju da proizvode melanin, a posledica je siva kosa koja vremenom pobeli – kaže ona i napominje da taj proces nije povezan s keratinocitima, odgovornim za gustoću kose, pa ne treba brinuti da će se kosa prorediti. Seda kosa uglavnom je povezana s genetikom, pa tako do 50. godine života polovina ljudi osedi dopola.

Ipak, treba se zabrinuti ako počnete da rano dobijate sede. Istraživanja su otkrila da to može biti povezano sa srčanim problemima. Prema studiji predstavljenoj na Konferenciji kardiološkog društva u Indiji, muškarci mlađi od 40 godina koji prerano počnu da sede imaju pet puta veće šanse za razvoj koronarne bolesti, što znači da su i šanse za srčani udar veće.

Koronarnu bolest srca karakterišu naslage i suženja unutar srčanih (koronarnih) arterija. To može rezultirati smanjenjem ili prekidom prokrvljenosti nekih delova srčanog mišića. Naslage obično nastaju usled dugotrajnog oštećenja arterija – zbog visokog holesterola, šećerne bolesti ili pušenja, a mogu biti prouzrokovani i arterijskom hipertenzijom. Suženi krvni sudovi ona ne mogu da daju srcu dovoljne količine kiseonika, a to može da oslabi srce, čak i da izazove srčani udar.

Stručnjaci ipak napominju da se ne može sa sigurnošću tvrditi da će ljudi koji ranije osede imati problema sa srcem, ali ako se to dogodi pre 35. godine života, svakako treba da odu lekaru.

Ponekad sede uzrokuje i neuravnotežena ishrana. Naučnici su otkrili da nedostatak vitamina D3 rezultira gubitkom materija koje daju boju koži i kosi, a isto važi i za vitamin B12.

Vitaminom D3 bogati su meso, jaja i iznutrice, a telo ga proizvodi kad smo na suncu. Vitamin B12 pronaći ćete u hrani životinjskog porekla: ribi, školjkama, mlečnim proizvodima, jajima, iznutricama, teletini, svinjetini...

Izvor: Žena

Pročitaj još