Koje je vaše omiljeno pitanje na razgovorima za posao? Odgovori su “osvanuli” u anketi na LinkedIn-u, a mi vam ih prenosimo.
Odgovor može biti ličan ili profesionalan. Ono što je kandidat postigao manje je važno od toga kako i zašto je to učinio. Koje su mu prepreke stajale na putu? Da li je kandidat tražio pomoć? Da li kandidat odaje priznanje onima koji su mu pomogli?
Odgovor takođe može pružiti uvid u to šta kandidat podrazumeva pod "teškim" i da li se njegova pogled na te stvari može uskladiti sa izazovima kojima se vaše preduzeće bavi.
Ovo pitanje je odličan način da otkrijete kako kandidat vidi "izuzetnu uslugu za kupce" – ne samo kakvu su oni sami iskusili, već i kakvu uslugu nameravaju da pružaju.
Svačija definicija uspeha je različita i tako i treba da bude.
To kako vidite uspeh oblikuje vaše radne navike, vašu etiku, spremnost da budete deo ekipe, spremnost da se žrtvujete. Reci mi kako definišeš uspeh i odmah ću znati puno o tebi.
Svaka ekipa, kao i svaka kompanija se mogu poboljšati. Za to je potrebno imati ljude koji ne samo da znaju da prepoznaju područja zrela za poboljšanje, već zapravo mogu i izvesti ta poboljšanja.
Slušajte pažljivo o tome kakva je promena bila u pitanju, ali još pažljivije slušajte kako je do nje došlo.
Ovo je odlično bihevioralno pitanje. Deo koji se bavi onime što je kandidat naučio o sebi može puno reći.
Čitalac koji nam je poslao ovo pitanje kaže da voli da ga postavi na kraju razgovora, kako bi se razgovor završio pozitivno.
To je sjajan razlog, ali će vam odgovor reći i šta kandidat vrednuje – u smislu ciljeva i kod sebe samog.
Čitaocu koji je poslao ovo pitanje ono se sviđa jer "tanka je granica između arogancije i samopouzdanja. Volim da postavljam ovo pitanje jer mi odgovor sagovornika jasno kaže pod koju od ove dve kategorije potpada".
Ima smisla. Da li je kandidat bio tiho ponosan ili je uživao u javnoj pohvali? Nijedan odgovor nije ni ispravan ni pogrešan, ali odgovor može pokazati kako i koliko ta osoba voli da bude priznata i hvaljena.
Ovo je omiljeno pitanje izvršnog direktora Burger Kinga Danijela Švarca. Švarc traži ljude koji smatraju da njihov uspeh potiče od napornog rada.
Ovo pitanje može ukazati na tip ličnosti. Uopšteno govoreći, ljudi koji sebe vide kao centarfore uglavnom vole istaknute i javne uloge. Oni koji sebe vide kao vezne igrače vole da pomažu drugima, da budu kičma ekipe, da vode, ali i da slede. Oni koji sebe vide kao odbrambene igrače vole da se na njih računa i ne smeta im da igraju manje istaknutu ulogu.
Dobar kandidat je voljan da zatraži pomoć. Nije li to ono što želite kada vam se zaposleni muči sa zadatkom?
Kako i u kojoj meri se kandidat pripremao za razgovor može puno reći ne samo o njegovom interesovanju za posao, već i o načinu na koji način ova osoba postupa kao profesionalac.
Ako kandidat o svojoj pripremi za nešto što je važno poput razgovora za posao može da priča samo u otrcanim frazama, to govori o tome kako bi se pripremao za važne zadatke, sastanke i slično.
Neki ljudi žele titulu koja ide uz posao. Neki žele položaj, ne i posao koji on podrazumeva.
Uvek zapošljavajte ljude koji žele posao zato što bi voleli da rade baš to. Kao što kaže Darmeš Šah, "trebaju vam ljudi koji će raditi stvari koje treba obaviti".
Većina kandidata kaže nešto poput „odlično“ ili „dobro“, a kada ih pitate koliko je 20 posto od 35, kao odgovor dobijete nervozan smeh i pogrešnu cifru.
Ovo nije kontrolni iz matematike. To je način da se utvrdi kako kandidat reaguje kada načini grešku. Neki to dobro podnose, a neki ne.
U kompaniji čitaoca koji nam je poslao ovo pitanje svi čiste. Položaj u firmi ne znači ništa; svi su jednaki.
Čak i ako kandidat odgovori pozitivno, čitalac posmatra izraze lica. Kratko mrštenje ili zgađen izraz dosta govore.
I sam sam radio nešto slično kada bih sa kandidatima obilazio fabriku. Našao bih nekoga ko bi radio kakav fizički zadatak, kao što je slaganje kutija i pomagao bih mu dok razgovaram sa kandidatom.
Neki bi samo stajali i gledali. Neki bi odmah priskočili da pomognu. Neki bi oklevali sve dok ne shvate da se baš i ne predstavljaju u najboljem svetlu i tek onda bi uskočili.
Pogodite koji su mi se više svideli.
Možda i ne saznate puno toga dobivši odgovor na ovo pitanje. Možda kandidat učini poslednji napor da vas ubedi da je savršen/a za taj posao.
A možda i saznate nešto novo. U svakom slučaju, znaćete da ste kandidatu dali svaku priliku da vam predoči svoje kvalifikacije, iskustvo, znanje i interesovanje za posao, a to je ono što svaki anketar treba da omogući svakom kandidatu.