Ako želite da se bavite marketingom, a novi ste u tome i niste ni sigurni šta biste kao početnik mogli da radite, evo nekoliko zanimljivih poslova koji vam mogu biti polazna tačka u stvaranju karijere marketinškog stručnjaka.
Foto: Pixabay
Marketing asistent
Foto: Pixabay
Marketing profesionalci i menadžeri često zapošljavaju nedavno diplomirane kao asistente za obavljanje zadataka koji se tiču podrške i za obavljanje više različitih rutinskih zadataka kako bi oni mogli da se posvete onim važnijim i unosnijim.
Pisanje i uređivanje su jedna od važnijih veština potrebnih marketinškim asistentima. Oni su uglavnom zaduženi za sastavljanje i revidiranje promotivnog sadržaja, za poboljšanje online prisustva firme ili organizacije.
Agent prodaje
Foto: Pixabay
Krajnji cilj svih marketinških kompanija je povećanje prodaje proizvoda ili usluga. Ova pozicija može biti sjajna odskočna daska za karijeru u drugim oblastima marketinga.
Na ovoj poziciji se stiče znanje o proceni preferencija potrošača. Takođe se poboljšavaju verbalne i prezentacijske veštine koje su potrebne da bi se postigli prodajni rezultati. U ovom poslu važna je upornost, istrajnost. Važno je odustati od neuspeha, ne prihvatati ga, već ga transformisati u uspeh.
Social Media Menadžer
Foto: Pixabay
Social media menadžer se bavi pristutnošću kompanije, organizacije ili određenog projekta na društvenim mrežama kao što su Facebook, LinkedIn, Pinterest, Twitter, Instagram, and Tumblr. Ono što je najviše potrebno nekome ko želi da se bavi ovim poslom jeste kreativnost koja će ga izdvojiti od ostalih reklama i stranica.
PR predstavnik
Foto: Pixabay
Pioniri u ovom poslu uče da analiziraju i identifikuju tipove komunikacije koji mogu varirati u odnosu na različite demografske kategorije. Najbolji za ovaj posao najčešće su osobe sa jakim novinarskim veštinama. Veštine javnog govora, organizacije i veština planiranja događaja pomažu onome ko se bavi ovim poslom da organizuje pres konferencije i druge javne događaje.
Menadžer proizvoda/brenda
Foto: Pixabay
Brend menadžeri nadgledaju sve aspekte marketinga proizvoda ili usluge. Obično započinju svoju karijeru kao pomoćnici, analitičari tržišta, predstavnici prodaje ili pripravnici u programima razvoja proizvoda.
Veoma razvijene analitičke veštine neophodne su za procenu potrošačkih trendova i istraživanja vezanih za proizvod. Menadžeri brendova u skladu sa svojim brendom biraju i usmeravaju druga odeljenja koja sprovode istraživanja, medijsko planiranje i reklamiranje.