5 pravila ponašanja koja će vam pomoći u svakoj prilici

5 pravila ponašanja koja će vam pomoći u svakoj prilici

Jeste li se zapitali nekad kako da učinite da se neko oseća poželjnije i cenjenije u društvu (uključujući i sebe)? Verovali ili ne, bonton nije izmišljen da bi zbunjivao ili nervirao ljude. Naprotiv, poenta bontona je u tome da se osećate prijatno u svakoj situaciji. Ako znate kojih pravila da se držite možete olakšati svačiji život - uključujući i vaš! 

U proteklih nekoliko decenija svedoci smo ogromnih promena u tehnologiji i društvenoj jednakosti i neka pravila bontona su sada zastarela (dame, kada vam je muškarac poslednji put poljubio ruku kad se predstavljao?). Srećom, postoje neke smernice koje možete da pratite kako biste znali kako da se ponašate. 

Ljubazni razgovor

Kada niste sigurni šta da radite, oslonite se na osnovna pravila bontona. Pa koja su to? Institut Emili Post deli bonton na 2 dela:

- Prvi deo čine maniri koji mogu da se menjaju u zavisnosti od toga kada i gde se nalazite u svetu (na primer, u različitim zemljama ljude pozdravljate na različite nacine, u nekim se rukujete, u nekim ljubite u oba obraza, a u nekim se klanjate).

- Drugi deo se odnosi na 3 principa bontona: briga, poštovanje i iskrenost

I dok se tradicije širom sveta razlikuju, postoji 5 sigurnih načina kako da se ponašate gde god da se nalazite.

Uspostavite kontakt očima i pozdravite se sa svima na početku interakcije

Jeste li ikad izlazili iz prodavnice ili kafića, ili se zavalili na zadnje sedište taksija a da ste jedva izustili “zdravo” prodavcu ili vozaču?  Zapamtite da su to ljudska bića koja će vam skuvati kafu, ili vas voziti negde - i ti ljudi su društvena bića.

“Te male stvari, kao što su pitanja “kako ide” ili "šta ima?" ili kontakt očima će ulepšati nekome dan,” govori nam ekspert za bonton Džihan Mari-Smit. Neki prodavci će biti srećni samo ako im uputite osmeh i kontakt očima, ali ako još i pitate “kakav vam je dan”, to može u velikoj meri ulepšati nečiji dan.

Ustanite kada pozdravljate nekoga ko se pridružuje vašoj grupi

Kad ustajete, vi bukvalno pokazujete poštovanje prema onome ko se pridružuje. Ovo pravilo važi za sve društvene situacije, bilo da pijete u kafiću sa prijateljima, ili da ste na poslovnoj večeri, pozdravljate rođake za vreme prazničnog ručka kod kuće, ili kada vidite svog partnera kako ulazi u kafić ili restoran u kojem vi sedite.

Isto važi i za dame jer je sa promenom položaja žena na radnom mestu, promenjena i ova oblast bontona i uključuje oba pola - ne samo muškarce. Ovo znači da i vi treba da ustanete kada drugi dolaze.

Uvek ponesite poklon kada dolazite u nečiju kuću

Kako biste ostavili dobar utisak (i povećali šanse da budete pozvani ponovo), nikada se ne pojavljujte u nečiju kuću "praznih ruku”  savetuje nas Mari Smit.

"Čak i kada moji prijatelji kažu, ne donosi ništa, samo dođi, ja ponesem nešto. Cveće za domaćicu u znak zahvalnice, ili ako moj prijatelj voli vino, ponesem par flaša; ako znam da će biti gostiju koji ne piju alkohol, ponesem gazirani ili negazirani sok; čokoladu, bombonjeru - bilo šta, samo ponesite nešto.“

Ostavite telefon kad ste u društvu sa drugima

„Tekstualna anarhija“- tako Sindi Post Sening, praunuka Emili Post opisuje naše korišćenje telefona danas.  “Ljudi kucaju poruke svuda”, rekla je za Njujork Tajms. Ona je u svojoj knjizi jasno odražava stav protiv kucanja poruka u društvenim situacija - čak i sa porodicom.

 “Ako izvadite svoj telefon, to kao da govori  “osoba sa kojom pričam na telefonu je mnogo važnija od tebe”, a ti si tu naspram mene,” govori Mari Smit.

Čak i ako vaša uža porodica nema problema sa korišćenjem telefona za stolom, važno je da zapamtite da ćete vi ili vaša deca biti u nekom trenutku u situaciji kada će drugi to uzimati u obzir. I nošenje te loše navike na sastancima, poslu ili u drugim prilikama može vas koštati više od prijatelja.

Ako morate da proverite svoj telefon zbog važnih poziva, onda objasnite svoju situaciju vašem društvu, i proverite telefon brzo.  Ignorišite nebitne poruke i izvinite se ako morate da obavite poziv.

Nije vaš posao da ispravljate nečije ponašanje

Šta ako je neko neljubazan prema vama? “Svi mi prolazimo kroz različite situacije. Ne govorim to da bi ljudi imali izgovor za loše ponašanje,” govori nam Mari Smit.

“Ako je neko bio grub ili oštar prema vama, ja to ne bih uzela kao razlog da kažem nešto ružno ili zlobno. Ja bih se nasmešila i samo rekla “Nadam se da imate lep dan.” Neko mora biti bolja osoba."

 

 

Zatvoreno za komentare.