Rad od kuće može umnogome da vam olakša posao, ali može biti i izazov. Najveći problem kod ovakvog načina rada je što se oni koji nisu u kancelariji osećaju isključeno iz organizacije.
Rizici su što oni koji rade na daljinu teže imaju pristup informacijama, odnosno, sporije primaju uputstva koja su im potrebna za obavljanje posla. Takođe, menadžeri sumnjaju da su zaposleni koji rade od kuće isto tako efikasni kao i oni koji su u kancelariji.
Ali postoje taktike kojima možete da unapredite vaš posao:
1. Fokusirajte se
Samo zato što radite od kuće, ne znači da bi trebalo da prestanete da se tuširate, lepo oblačite i sređujete kosu i nokte. Držite se rutine, neka vam dan kod kuće bude isti kao da ste u kancelariji.
2. Držite se nekih kancelarijskih rituala
Psihološki, to će vam pomoći da premostite distancu i da učini da se osećate srećnije. Ne morate da prestanete da šaljete smešne mejlove, klipove i tekstove samo zato što niste fizički s kolegama.
3. Koristite blogove kompanije i stranice da biste komunicirali sa kolegama
Većina kompanija ima svoju stranicu ili blog, na društvenim mrežama ili na sajtu, koji se može koristiti za interakciju sa kolegama.
4. Držite se lista da biste bili organizovani
Postoje razne aplikacije pomoću kojih možete da vodite liste, koje mogu da učine čuda za vašu produktivnost. Obratite pažnju na one koje su prilagođene funkcijama vašeg posla.
5. Razgovarajte i preko videa
Nije dovoljno da razgovarate sa svojim kolegama i koleginicama preko telefona, uključite i kameru, i napravite video poziv. Na taj način osećaćete se uključenije.
Ako uživate u radu u kafiću, to je takođe dobro. Samo budite sigurni da možete da se fokusirate na mestu gde ima puno ljudi koji razgovaraju. Ako treba sa nekim da se čujete preko video poziva, bolje je da onda ostanete kod kuće.