8 ključnih stvari koje morate da proverite kada kupujete automobil

8 ključnih stvari koje morate da proverite kada kupujete automobil

Ljudi se odlučuju na prodaju automobila iz raznih razloga, neki jednostavno žele da promene vozilo, drugima je potreban novac, ali šta god da je u pitanju, nije retkost da opis kola malo i ulepšavaju.

Photo: Pixabay

Iz tog razloga je za vas, kao kupca, od izuzetne važnosti da obratite pažnju na ključne detalje, kako ne biste bili prevareni. Vlasnik jedne agencije za registraciju vozila Nikola P. susretao se sa mnogim pričama nezadovoljnih vlasnika, a i sam je nažalost pravio greške iz kojih je kasnije izvukao dobru pouku. 

Zato sada daje savete na šta da obratite pažnju kada kupujete automobil:

Probna vožnja

Photo: shutterstock

- Bilo da je vozilo novo ili polovno, trebalo bi da insistirate na probnoj vožnji iz nekoliko razloga. Možda vam se automobil zaista toliko dopada da biste ga uzeli na prvu loptu, ali možda vam ipak ne odgovara dovoljno. Sa probnom vožnjom ćete znati da li vam je "legao" kako treba ili je ipak potrebno da nastavite potragu - kaže Nikola.

Provera "tehničkih stvari"

Photo: shutterstock

- Ništa nije dovoljno "sitno" na kolima da možete reći "to nije toliko bitno". Svaka ta "sitnica" koja ne radi će vam kad tad doći na naplatu. Zato je bolje da u startu znate sa čim raspolažete. Obavezno proverite (ukoliko auto naravno to poseduje ili u oglasu navedeno da poseduje):

- da li rade sva svetla

- ispravnost klime

- ispravnost radija

- ispravnost zvučnika

- ispravnost navigacije

- ispravnost parking senzora

- da li radi ručna kočnica

- Svaki prodavac treba da vam omogući da dovedete svog majstora ili da se doveze vozilo u servis na proveru, pre same kupovine.

Dokumentacija

Photo: shutterstock

Ukoliko uzimate vozilo iz neke auto kuće, oni uglavnom garantuju za ispravnost vozila, međutim, bilo bi dobro da od njih dobijete i pismenu garanciju da će snositi troškove ukoliko se ispostavi da nije baš sve onako kako su naveli.

Obavezno tražite servisnu knjižicu.

Ako je vozilo iz uvoza, morate da dobijete i carinsku dokumentaciju.

Provera limarije

Photo: Pixabay

- Pojedini prodavci pokušavaju da zamaskiraju tragove korozije, pa je potrebno da obratite pažnju na neka od tih vidljivih oštećenja. Razlika u nijansi farbe takođe treba da bude na listi provere i naravno gledati da li je vozilo bilo u sudaru - savetuje Nikola.

Proveriti starost guma

Photo: shutterstock

- Starost guma možete vrlo lako proveriti zahvaljujući tzv DOT broju koji se nalazi na bočnoj strani gume. On se sastoji iz četiri cifre, prve dve označavaju nedelju u kojoj je guma proizvedena (od 1 do 52), a druge dve godinu. Na primer DOT 1317 znači da je guma proizvedena u 13. nedelji, 2017. godine.

Proveriti dubinu šare

Photo: shutterstock

- Mnogi misle da je dubina šare bitna samo za razliku između letnjih i zimskih guma, međutim tu ima i još nešto. Ukoliko gume ne ispunjavaju određenu formu, bilo da su letnje ili zimske, nelegalno ih je koristiti.

U prevodu, prosek dubine kod letnjih šara je oko 8mm, a kod zimskih oko 10mm, ukoliko je dubina manja od 4mm gume nisu legalne za vožnju.

Takođe, samo one gume koje imaju nacrtanu pahuljicu, mogu da se voze zimi.

Ukoliko je vozilo na tečni naftni gas (TNG)

Photo: Pexels

- Proveriti ispravnost kod majstora, takođe videti da li postoji sva potrebna dokumentacija o ugrađenoj opremi, prateći atest (da li je po standardima države) i dokle im je rok trajanja (rok je 10 godina, pa se onda ugrađuje sve novo, s tim što se na 5 godina radi reatest). 

Proveriti da li je bio u poplavi

Photo: Pexels

- Da li auto bio u poplavi, otkrićete po njegovom specifičnom mirisu. Potom treba potražiti tragove blata u unutrašnjosti, na otvorenim metalnim delovima kao što su nosači sedišta - šine i takođe da li prednja svetla imaju reflektujući sloj (od vode se matira i korodira) - završava Nikola.

Zatvoreno za komentare.