Amerikanac došao u Srbiju i nije mogao da sakrije oduševljenje

Mladi Amerikanac po imenu Džimi nedavno je prvi put posetio Evropu, a nekoliko dana proveo je i u Srbiji.

Foto: YouTube/printscreen

Nekada je radio u vojsci, a onda je pre četiri godine odlučio da napusti posao i troši ušteđevinu tako što će obići svet, stigao je zimus u Beograd, a o našoj zemlji i našem narodu imao je samo reči hvale.

U snimcima koje je postavio na svom Jutjub kanalu Džimi je prikazao Srbiju i njene gradove iz ugla koji mi, koji živimo u ovde, često više i ne primećujemo i neretko zaboravimo koliko je naša zemlja zaista lepa i posebna, a ljudi druželjubivi i vredni.

Svoje razgledanje prestonice započeo je pre zore, a kada je sunce izašlo otišao je da obilazi Kalemegdan. Svoje oduševljenje nije mogao da sakrije.

- Ovaj park je ogroman, nalazi se u centru grada, ima tvrđavu, košarkaške terene, čak i zoološki vrt i zabavni park... Ima predivan pogled na Novi Beograd i delove starog Beograda - pričao Džimi ushićeno i dodaje da čovek može sate da provede ovde i uživa.

Nakon dobre šetnje po Kališu, Amerikanac je krenuo u Knez Mihailovu. Fasciniran je što ljudi uživaju u šetnji, što vidi dosta uličnih svirača... Primetio je da na mnogo mesta u gradu mogu da se kupe kokice, što mu je veoma zanimljivo.

- Ljudi sviraju, uživaju dok šetaju, piju kafu i kupuju doručak. Nikad nisam video ovako lepu arhitekturu. Prelepo je - priča Džimi dok kamerom beleži sve oko sebe.

Sviđa mu se i što vidi dosta autobusa i tramvaja.

- Centar je očigledno dobro povezan sa ostalim delovima grada, postoji mnogo autobusa, trola, tramvaja. Imate mnogo opcija ukoliko želite da odete u neki drugi deo grada - kaže mladi Amerikanac.

Nakon što je tabanao kroz centar priznao je da je gladan i da jedva čeka da proba ono što su mu svi rekli da mora da okusi - burek i jogurt.

- Nemam pojma šta je to, ali su mi rekli da ću ga pronaći u pekari - kaže Džimi.

I naravno da ga je pronašao. Prvi zalogaj bureka sa sirom ga je raspametio.

- Čuo sam da je odličan i sa mesom, moram i to da probam. Ovo je neverovatno, baš baš ukusno. Hrskava je korica, ali je unutra tako dobro, topi se. Sad mi je jasno zašto je ovo tako popularno ovde, nije čak ni mnogo masno, odlično je - komentariše Džimi svoj prvi susret sa burekom.

"Ovo viđate smo u filmovima"

Nakon dobrog doručka, krenuo je dalje u obilazak. Oduševljen je bio Tašmajdanskim parkom i crkvom Svetog Marka.

- Prelepo je. Crkva je ogromna, i sviđa mi se što toliko ljudi ima ispred i oko crkve. Kada sam ušao unutra nisam znao šta da očekujem, bilo je to jedinstveno iskustvo. Dok sam putovao po Južnoj Americi uvideo sam veliki uticaj Španije kada su u pitanju katedrale i gradski trgovi.  Ovde je slično, ali ima svoj šarm, jedinstveno je. Freske, to je nešto što vidite samo u filmovima! - priča mladi Amerikanac.

Nije bio spreman za ono što će tek videti, a to je Hram Svetog Save.

- Ovo je nestvarno. Biserno je beo, zelene kupole, ovo je neverovatno...Mislim da je ovo najlepši hram u kom sam bio - kaže Džimi i dodaje da svoj prvi dan u Beogradu nije mogao bolje da završi drugačije nego da uživa u zalasku sunca u parku kod Hrama.

- Fenomenalno. Taj mir, te boje, ptice koje nadleću...

Nije se Džimi zadržao samo u Beogradu, obilazio je Srbiju uzduž i popreko. Pozitivan utisak na njega je ostavio i Novi Sad.

- Ovaj grad je omladinska prestonice Evrope, i veoma sam srećan što sam ovde i što ću videti šta je to što ima da ponudi. Očigledno je da je ovaj grad mnogo manji od Beograda - priča Džimi i dodaje da je na putu do Novog Sada obišao mnogo malih gradova, za koje kaže da su takođe veoma lepi.

Kaže da gotovo može da zamisli kako Novi Sad izgleda kada nema pandemije, jer je u samom centru svaki drugi lokal ugostiteljski.

- Mnogo je drugačiji u odnosu na Beograd, jer ovde ima mnogo malih uličica koje su pune barova i restorana. Sviđa mi se što ima predivan ogroman park tik uz centar. Puno je dece, ovde možeš da se nadišeš vazduha, da uzmeš neku hranu za poneti i da ručaš ovde, mnogo je ovde lepo - kaže Amerikanac.

Savetuje svima da obavezno obiđu katedralu i sinagogu i naravno Petrovaradinsku tvrđavu.

- Pogled je odavde fenomenalan i ne treba vam auto da dođete na tvrđavu. Treba vam desetak minuta peške od centra ili možete prevozom doći.

"Radio sam u vojsci, znao sam gde dolazim, bio sam zabrinut"

Imao je samo reči hvale i za naš narod. Kaže da smo veoma prijateljski nastrojeni i da se oni koji dođu da posete Srbiju nikad ne osećaju usamljeno.

- Lokalci su tako prijateljski nastrojeni. Lako možete da započnete razgovor sa svakim. S obzirom na moju vojnu prošlost znao sam gde dolazim i bio sam zabrinut. Mislio sam da će me mrzeti, da niko neće hteti da mi pomogne, strahovao sam da bi neko mogao i da me povredi. Ništa od toga se nije dogodilo - iskren je Džimi.

Savetovao je svakome ko putuje da obavezno proveri kakva je bezbednost u zemlji koju posećuje, što je i on sam uradio kada je odlučio da dođe da nas poseti.

- Kao Amerikancu nije mi bilo svejedno da dođem u Srbiju. Sigurnost vam mogu opisati na dva načina - kako izgleda kada istražujete, i ono što sam ja doživeo. Ako me pitate da li je Srbija bezbedna, reći ću da itekako jeste. Nismo imali apsolutno nikakvih problema. Pili smo pivo sa lokalcima, provodili se svuda i nigde nisam brinuo. Čak mi je i na selu bilo super - kaže Džimi.

Istakao je i da su zvanične brojke koje se tiču bezbednosti za SAD mnogo gore u odnosu na Srbiju. U SAD je skoro 39 puta više silovanja nego u Srbiji, 50 puta više oružanih napada, i 106 puta više ubistava nego u Srbiji.

Dodaje i da nije imao problem da se sporazumeva sa ljudima jer mnogi znaju engleski.

- Čak i oni koji ne znaju jezik trude se svim silama da se sporazumeju sa vama. Možda na selu može da bude problema, ali i tamo se trude. Dok sam kupovao pljeskavicu žena je iznela svaki prilog koji su imali da bih objasnio šta hoću - kaže on i dodaje da ovako nešto nigde nije doživeo.

Hrana ga je oduševila, kao i činjenica da u Srbiji postoji mnogo pekara gde je izbor ogroman.

- Porcije su im velike, obožavaju meso. Ja sam čovek koji voli dobro da jede, tako da sam zadovoljan. Hrana im je raznolika i svašta sam probao - kaže Amerikanac.

Govoreći o kulturi kaže da je moguće videti je na svakom koraku, po ćiriličnom pismu, arhitekturi, hrani... Smatra i da je rakija "duboko urezana" u našoj kulturi.

- Što se mene tiče nije nešto preterano ukusna, ali ovde je piju i za doručak i za ručak i za večeru - objašnjava Amerikanac.

Ono što mu je bilo čudno jeste to što je primetio da gotovo svaki Srbin drži cigaretu u ruci i da svuda može da pronađe pepeljare.

Sve u svemu, utisak je toliko pozitivan da kaže da jedva čeka da ponovo dođe i možda čak snimi i dokumentarac o našoj zemlji.