Na ulicama naše zemlje možete videti razne marke i modele automobila, ali su među prosečnim stanovništvom uglavnom zastupljeni Fiat, Škoda, Folksvagen.
Foto: Shutterstock
Otprilike isto je u susednoj Hrvatskoj, međutim, došlo je do sitne promene. Prema Promociji Plus, kako piše Poslovni dnevnik, u januaru ove godine najprodavaniji auto u Hrvatskoj bio je Fiat 500.
Dakle, Italijan je tako smenio češkog giganta, koji je bio na vrhu, a iza sebe je ostavio i Folksvagenove popularne modele. Tamošnje tržište je počelo da se oporavlja u 2021. godini.
Još je rano za neke precizne ocene, ali hrvatski portal piše da bi ova godina trebalo da bude vedrija za prodavce vozila. Posebna vest dana je to što je Fiat isplivao u prvi plan, nakon dugo vremena.
Škoda Octavia više nije najprodavaniji novi automobil u jednom mesecu. Na tron je došao mali, gradski auto koji se, prema podacima pomenute agencije, u januaru prodao u 152 komada - to je duplo više nego u januaru lani.
S druge strane, Hrvati su kupili novu Škodu Octaviju prošlog meseca 145 puta.
U januaru je novoregistrovano 2.915 novih sopstvenih vozila, što je 20% manje nego u januaru 2020. (3.631 jedinica), ali treba pomenuti da je prošlogodišni januar bio "doba pre korone".
Odmah posle Fiata i Škode, dobro se prodavao Folksvagen T-Cross, u 131 komad, a u stopu ga prati Golf (130), zatim Fiat Panda, prodat 93 puta u januaru 2021. Iza sledi, opet Folksvagen, s modelom T-Roc (84 vozila).
Kao marka, Nemac definitivno ostaje najprodavaniji kod naših komšija, sa 649 novoregistrovanih novih prodatih vozila u januaru ove godine. Time zauzima 22,26% tržišta, a Škoda (takođe deo VW konglomerata) zauzima 12,76% udela na tržištu, sa 372 prodata komada.
Treći je Fiat sa 8,44% tržišnog kolača i 246 novih prodatih automobila. Što se tiče vrste pogona, iz podataka Promocije plus, vidi se da kod Folksvagena prednjače benzinci, kod Škode je malo više dizelaša, kod Fiata trećina ide na hibride.