Jedan od prvih istorijskih momenata Beograd je doživeo, 14. oktobra davne 1892. godine, kada je prvi tramvaj na konjsku vuču pušten u saobraćaj na liniji Kalemegdan - Slavija.
Tako su, kao jedan od najstarijih oblika gradskog prevoza u srpskoj prestonici, tramvaji su simbol Beograda još od davnina - od onih na konjsku vuču, preko "belgijanaca", "čeha" (popularnih "katica"), "švajcaraca", pa sve do "španaca".
I dok danas prestoničkim ulicama "krstare" tramvaji na čak 12 linija, tada se Beograd upisao na listu pet gradova u svetu koji su u to vreme imali tramvaj sa konjskom vučom i tako stao rame uz rame sa Londonom, Parizom, Berlinom i Njujorkom.
Tramvaj koji su vukla dva konja, koja su se smenjivala na dva sata, išao je brzinom od pet do sedam kilometara na čas. Nije imao stanice, već bi se zaustavljao samo kada mu prolaznik, odnosno putnik, mahne.
Prvobitna trasa išla je od Policijskog komesarijata do Železničke stanice, a potom Spomeničkom (današnja Nemanjina) i Fruškogorskom (današnja Resavska), pa sve do raskrsnice sa Kragujevačkom (Ulica kralja Milana), kod Oficirskog doma. Odatle je do Slavije korišćena pruga linije koja je saobraćala do Kalemegdana.
Mnogi je pamte i po tome što se na njoj dogodilo i nekoliko nezgoda. Strma ulica Rige od Fere bila je uzrok nekoliko prevrtanja tramvaja, tako da je 1912. trasa iz nje prebačena u Knez Mihailov venac (današnja ulica Tadeuša Košćuškog).
Linija broj 8 i, kako neki izvori navode, linija broj 4 ukinute su da bi svoje mesto ustupile trolejbusima, ali se vozila sa tim brojevima na ulicama prestonice nikada nisu pojavila.
Ipak, mnogi ne znaju da je linija 2 uvedena kasnije, 1928. godine, ali pošto linije 1 odavno nema, "dvojka" je zauzela to počasno mesto u GSP spisku linija.
Specifičnost "dvojke" bila je u tome što je kružna, odnosno što nije imala ni početnu ni krajnju stanicu, te bi ulaskom u tramvaj u oba smera putnik stigao, pre ili kasnije, na isto odredište.
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić još pre tri godine je najavio vraćanje u život tramvaja "jedinica".
- Beograd će narednih godina ponovo dobiti tramvajsku liniju broj jedan, koja će saobraćati od Slavije do Kalemegdana, gde će se ona račvati levo i desno. Linija će ići preko Trga republike, kroz Vasinu i preko Studentskog trga, Uzun Mirkovom do Kalemegdana - rekao je on tada.
Iako je, kako je tada i sam rekao, studija saobraćajnih stručnjaka pokazala da je opravdana potreba za uvođenjem pomenute linije, do danas to nije zaživelo.
2 – Pristanište – Vukov spomenik – Pristanište
3 – Tašmajdan – Kneževac
5 – Kalemegdan (Beko) – Ustanička
6 – Tašmajdan – Ustanička
7 – Ustanička – Blok 45
7L – Tašmajdan – Blok 45
9 – Banjica – Blok 45
10 – Kalemegdan (Beko) – Banjica
11 – Kalemegdan (Beko) – Blok 45
12 – Omladinski stadion – Slavija – Banovo brdo
13 – Kalemegdan (Beko) – Banovo brdo
14 – Ustanička – Banjica