Najčešći problem je bude startovanje motora, ali ima rešenja ako se nađete u toj situaciji.
Foto: Shutterstock
Nije novost da dizel gorivo može da se zaledi na niskim temperaturama. Ledeni dani mogu da stvore probleme vlasnicima dizelaša, pogotovo onih starije konstrukcije, kojih u Srbiji ima najviše.
Najčešći problem predstavlja startovanje motora, pa ukoliko se nađete u toj situaciji nije zgoreg znati šta možete da uradite.
I dok su moderniji dizelaši opremljeni senzorima, ali i grejačima u kućištima filtera, kod starih automobila sa ovim motorima često se dešava da zimi gorivo zaledi.
Uzrok problema zapravo leži u parafinu koji se nalazi u dizelu, a koji se pri niskim temperaturama kristalizuje, nakon čega ti kristali začepljuju pore filtera goriva.
Što je temperatura niža, kristali postaju sve veći, a može se desiti da u potpunosti blokiraju protok goriva. Takođe se može desiti da motor ne može biti pokrenut.
Dizel gorivo na benzinskim pumpama trebalo bi da bude aditivirano zavisno od temperature. Problem ovde nastaje ukoliko se malo vozite, pa zimi uđete na benzinsku pumpu s gorivom koje ste natočili na jesen, aditiviranim do 0 °C. Zimi je ono aditivirano do -15 °C.
Foto: Shutterstock
Ako niste sigurni da li će motor vašeg dizel automobila da startuje, pokušajte prvo da zakrenete kontaktni ključ za jedan zub, dok se ne upali lampica grejača.
Zatim vratite ključ na početni položaj, pa opet ponovite postupak još jednom i potom vratite ključ u početni položaj. Tek tada probajte da zakrenete ključ do kraja i da startujete motor.
Ako ovo ne pomogne, znači da je gorivo verovatno smrznuto, pa ne forsirajte s paljenjem. Konstantnim verglanjem ćete samo oštetiti akumulator.
U takvoj situaciji najbolje bi bilo da pokušate da ugrejete filter i sistem za ubrizgavanje fenom za kosu. Veoma je bitno da obratite pažnju da ne rastopite plastiku.