CEO, COO ili CTO: Evo šta znače popularne skraćenice u poslovnom svetu

CEO, COO ili CTO: Evo šta znače popularne skraćenice u poslovnom svetu

U poslednje vreme sve češće se viđaju i čuju skraćenice koje predstavljaju određena radna mesta, odnosno pozicije. Možda ste čuli – "On je CEO", trebalo vam je malo vremena da se setite da je taj neko izvršni direktor. Kod nekih drugih skraćenica, kao što su CAO, CIO ili CTO možete samo da pitate – "Molim?"


Donosimo vam odgovore na pitanja šta znače skraćenice CEO, COO, CCO, CMO i šta oni rade?




CEO – Chief executive officer


Izvršni direktor, odgovoran za nadgledanje aktivnosti cele kompanije, njemu svi podnose izveštaje.


COO – Chief operations officer


Operativni direktor upravlja kompanijom na dnevnom nivou.



CFO – Chief financial officer


Finansijski direktor, zadužen za nadzor finansijskih aktivnosti, planiranje finansija i upravljanje rizicima, za tok novca i analizu podataka.


CTO – Chief technology officer


Tehnički direktor ili šef tehničkog odseka, čiji je fokus na naučnim i tehničkim problemima.


CIO – Chief information officer


Direktor informacionih tehnologija, odgovoran za IT i računarske sisteme neophodne za funkcionisanje preduzeća.


CAO – Chief administrative officer


Direktor administracije – nadgleda finansijske, administrativne i marketinške poslove.


CRO – Chief risk officer


Direktor za rizike, zadužen za upravljanje rizicima i mogućnostima kompanije.



CCO – Chief creative officer


Kreativni direktor u kreativnim ili dizajnerskim industrijama – zadužen je za upravljanje kreativnim timom.


CMO – Chief marketing officer


Direktor marketinga zadužen za planiranje i sprovođenje marketinških ciljeva i programa.


KAM – Key account manager


Menadžer za ključne kupce, obavlja sve kontakte s ključnim kupcima, ugovara poslove i vrši prodaju, prati razvoj tržišta i na osnovu analiza utvrđuje ciljeve prodaje.


Project Manager, Project Leader – Menadžer projekta, Vođa projekta


Sastavlja plan izrade projekta, raspoređuje zaduženja, koordinira izvršavanje zadataka, planira budžet projekta.


PR (Manager) – Menadžer za odnose s javnošću ( Public Relations Manager)


PR menadžera ostvaruje saradnju sa svim sredstvima javnog informisanja, istražuje stavove i potrebe određene ciljne grupe, organizuje javne nastupe i reklamne spotove.


Copywriter


Pisac reklamnih tekstova i slogana.


Merchandiser


Izlagač robe – zadužen za slaganje robe i kontrolu izloženosti robe u prodajnom objektu, što treba da doprinese većoj prodaji.


Šta je IRM?


Upravljanje informacijama (IRM) je podsektor Odseka za upravljanja digitalnim pravima (DRM), tehnologije koje štite osetljive informacije od neovlašćenog pristupa.

Затворено за коментаре.