CEO, COO ili CTO: Evo šta znače popularne skraćenice u poslovnom svetu

CEO, COO ili CTO: Evo šta znače popularne skraćenice u poslovnom svetu

U poslednje vreme sve češće se viđaju i čuju skraćenice koje predstavljaju određena radna mesta, odnosno pozicije. Možda ste čuli – "On je CEO", trebalo vam je malo vremena da se setite da je taj neko izvršni direktor. Kod nekih drugih skraćenica, kao što su CAO, CIO ili CTO možete samo da pitate – "Molim?"

Donosimo vam odgovore na pitanja šta znače skraćenice CEO, COO, CCO, CMO i šta oni rade?

CEO – Chief executive officer

Izvršni direktor, odgovoran za nadgledanje aktivnosti cele kompanije, njemu svi podnose izveštaje.

COO – Chief operations officer

Operativni direktor upravlja kompanijom na dnevnom nivou.

CFO – Chief financial officer

Finansijski direktor, zadužen za nadzor finansijskih aktivnosti, planiranje finansija i upravljanje rizicima, za tok novca i analizu podataka.

CTO – Chief technology officer

Tehnički direktor ili šef tehničkog odseka, čiji je fokus na naučnim i tehničkim problemima.

CIO – Chief information officer

Direktor informacionih tehnologija, odgovoran za IT i računarske sisteme neophodne za funkcionisanje preduzeća.

CAO – Chief administrative officer

Direktor administracije – nadgleda finansijske, administrativne i marketinške poslove.

CRO – Chief risk officer

Direktor za rizike, zadužen za upravljanje rizicima i mogućnostima kompanije.

CCO – Chief creative officer

Kreativni direktor u kreativnim ili dizajnerskim industrijama – zadužen je za upravljanje kreativnim timom.

CMO – Chief marketing officer

Direktor marketinga zadužen za planiranje i sprovođenje marketinških ciljeva i programa.

KAM – Key account manager

Menadžer za ključne kupce, obavlja sve kontakte s ključnim kupcima, ugovara poslove i vrši prodaju, prati razvoj tržišta i na osnovu analiza utvrđuje ciljeve prodaje.

Project Manager, Project Leader – Menadžer projekta, Vođa projekta

Sastavlja plan izrade projekta, raspoređuje zaduženja, koordinira izvršavanje zadataka, planira budžet projekta.

PR (Manager) – Menadžer za odnose s javnošću ( Public Relations Manager)

PR menadžera ostvaruje saradnju sa svim sredstvima javnog informisanja, istražuje stavove i potrebe određene ciljne grupe, organizuje javne nastupe i reklamne spotove.

Copywriter

Pisac reklamnih tekstova i slogana.

Merchandiser

Izlagač robe – zadužen za slaganje robe i kontrolu izloženosti robe u prodajnom objektu, što treba da doprinese većoj prodaji.

Šta je IRM?

Upravljanje informacijama (IRM) je podsektor Odseka za upravljanja digitalnim pravima (DRM), tehnologije koje štite osetljive informacije od neovlašćenog pristupa.

Zatvoreno za komentare.