Da li je matematika sve? Možemo li imati visok IQ ako smo loši sa brojevima?

Da li je matematika sve? Možemo li imati visok IQ ako smo loši sa brojevima?

Ljudi koji su dobri u matematici obično važe za inteligentne, ali šta je sa onima koji su sjajni u drugim oblastima, a matematika im ne ide od ruke. Jasan odgovor na pitanje da li možete imati visok IQ iako ste loši u matematici, najbolje mogu da nam daju članovi Mense.

 Foto:Shutterstock

A prema predstavnici za odnose sa javnošću Mense En Klarkson, visoki IQ i sposobnost rešavanja matematičkih zadataka uopšte nisu, kako mnogi misle, povezani.

Štaviše, Klarkson kaže da ni mnogi članovi Mense nisu dobri u rešavanju težih, pa čak ni lakših matematičkih zadataka, a pravi IQ test traži samo rešavanje osnovnih aritmetičkih zadataka: poput sabiranja, oduzimanja i množenja; zatim logiku, prepoznavanje određenih obrazaca i brzinu misaonog procesa.

– Iako među članovima Mense ima, naravno, izvrsnih matematičara, mnogi će i sami reći da su jako loši u matematici – rekla je Klarkson, a brojevi se, kaže, u testovima najčešće pojavljuju samo da bi se testirala brzina prepoznavanja sekvenci i uzoraka.

Foto:Shutterstock

Primer zadatka s brojevima

Klarkson kaže da testovi često imaju pitanja poput “pronađite broj koji nedostaje u nizu: 1, 3, 6, 10, 21, 28”, a jedina ‘matematika’ koju tu treba da znate je redosled brojeva i broj brojeva koji nedostaju.

– Postoje dakle dva broja između jedan i tri, tri između tri i šest, četiri između šest i deset, itd., da biste na kraju dobili broj 15 – objasnila je ona za Mirror.

Ovo je, dodaje, malo pojednostavljen primer Mensinog zadatka, ali dobro pokazuje da testovi inteligencije ne testiraju naučeno znanje već misaoni proces.

A da za visoki IQ ne treba da budete vrsni matematičar dokazuje i grafička dizajnerka i članica Mense Katja Kogelman (45) čiji je IQ 142 – a i sama priznaje da

joj je matematika bila teška još u školi, te da se još i danas bori s nekim, čak i lakšim matematičkim zadacima.

Foto:Shutterstock

– Stvarno sam loša s brojevima. Razumem osnove matematike, ali sve složenije od toga mi je prekomplikovano – rekla je Kogelman.

Ona objašnjava kako nekima, kad su suočeni s matematičkim problemom, moždana aktivnost raste, dok drugima opada i doživljavaju stres.

– Jednostavno im mozak “ne prevodi” brojeve. I moj mozak je takav i mnogo sam bolja s rečima! – rekla je Kogelman i dodala kako genijalan može biti i mozak koji ne razume matematiku…

Foto:Shutterstock

Zatvoreno za komentare.