Otkako je internet postao pristupan građanima 90-ih godina, naši životi su postali malčice lakši i manje dosadni. Internet nam je pružio novi vid komunikacije, brže deljenje informacija i nove izvore istih.
Foto: Shutterstock
Danas, kada je internet jedna vrlo živa stvar, prepuna ljudi, informacija, zabave i poslova, život se odvija mnogo brže i sve informacije su nam dostupne u najmanje dva klika. Tome, takođe, možemo da zahvalimo i internet pretraživačima, kao što je Gugl.
Gugl nam je omogućio neiscrpne izvore informacija. Od običnog “guglanja” zašto kivi ima dlačice, na primer, do pronalaženja naučnih radova.
Sve je tu na jednom mestu, skriveno u bitovima i nulama i jedinicama. Ipak, iako je život sada mnogo brži i pretraga lagana, svi smo zaboravili možda kako je to bilo pre Gugla i interneta.
Pre interneta i Gugla, dolazak do potrebnih informacija je bio malo sporiji ali ne i nemoguć. Postojala su posebna mesta za to, koja i danas postoje ali ih ljudi malo ređe posećuju i iz drugih razloga.
Još jedna velika razlika između nekad i sad bila je potraga za poslovima kao i pronalazak kompanija, firmi, preduzetnika i zanatlija koji su nam potrebni za neku uslugu. O tome ćemo malo kasnije, tako da ‘ajde da vidimo kako je to nekada bilo.
Foto: Shutterstock
Biblioteke bilo kog oblika su bile primaran izvor informacija pre interneta. Gradske biblioteke sadrže i dan danas mnoštvo knjiga na mnogo različitih tema odakle ljudi mogu učiti, crpiti informacije ili jednostavno istraživati.
Pre interneta, ljudi su mnogo više posećivali biblioteke, iznajmljivali knjige što za zabavu što zbog učenja, ili provodili sate u bibliotekama čitajući i istražujući.
Kućne biblioteke su takođe nekada bile veće. Ljudi su skupljali enciklopedije, rečnike, stručne knjige, beletristiku i mnoge druge knjige i sveske iz kojih su crpili informacije. Enciklopedija Britannica je bila najpopularniji izvor informacija kada nešto treba na brzinu da se proveri.
Vujaklijin rečnik je bio jedan od najćešće korišćenih rečnika i svi su ga imali kod kuće, kao i mnoge druge enciklopedije (“1000 zašto, 1000 zato”, geografski atlasi, riznice, dečije enciklopedije, itd.).
Danas je situacija mnogo drugačija, jer imamo internet i mnogo je lakše pretražiti informacije na istom. Još jedna stvar zbog koje ljudi ređe idu u biblioteku je dostupnost knjigu u elektronskom i audio formatu koje ljudi mogu pribaviti u par klikova.
Foto: Shutterstock
Iako i dan danas čitamo novine i gledamo TV, to nam generalno nisu primarni izvori informacija. Pre interneta, večerenje vesti na televiziji su bile jedini način da ljudi saznaju šta se dešava u državi i svetu. Takođe, novine su služile za vesti, zabavu, i usvajanje informacija, ali su one nekad pružale mnogo više vesti na lokalnom nivou.
Još jedna stvar koje su nam novine pružale su informacije o dostupnim poslovima, oglasi raznih majstora, zanatlija itd. kao i njihovi kontakti i kako da dođemo do njihovih usluga. U novinama smo takođe pronalazili oglase za izdavanje i prodavanje kuća i stanova, a danas sve ovo možemo naći na internetu.
Foto: Shutterstock
Pojava interneta i internet pretraživača kao što je Gugl u mnogome su ubrzali razmenu informacija među ljudima. Više ne moramo da čekamo veče da slušamo najnovije vesti, ne moramo da kupujemo novine, ne moramo da idemo u biblioteke i provodimo sate tražeći i najmanju informaciju koja nam je potrebna.
Gugl je samo olakšao sve, ali su i mnoge knjige, literatura, reference i mnoge druge stvari postale mnogo dostupnije svima. Mnogo više nego što su to bile. Danas, neko ko se možda bavi veterinom, jako lako može da pretraži kako da započne učenje dizajn enterijera, samo zato što je sve mnogo dostupnije i znanje nam je na dohvat ruke.
Pretraga i Google oglašavanje poslova i delatnosti je takođe mnogo lakša. Danas svaki biznis može da postavi sve svoje informacije na Gugl, napravi svoj sajt i da postane mnogo dostupniji svima.
Pogotovo ako se dobro rangira na Guglu i samim tim dođe do mnogo više mušterija. Da bi se to danas postiglo, treba se poslužiti oblasti koja se bavi pozicioniranjem na Guglu koja se zove SEO optimizacija.
SEO je veoma razvijen u Srbiji, i naši stručnjaci rade za najprestižnije svetske firme, a njihov posao je da pomognu vašoj internet stranici da bude među prvim rezultatima na Guglu.
“Kada neko pretraži određen proizvod, uslugu ili informaciju, naš cilj je da vi i vaša stranica budete među prvima. Ako se vaša internet prodavnica dobro rangira na Guglu, to vam je kao da imate lokal u Knez Mihajlovoj ulici.
Veliki broj ljudi će posetiti vašu prodavnicu i samim tim imate priliku da ostvarite velik broj prodaja” - kaže Miloš Došen, SEO ekspert iz firme Brisbane Digital doo, koja pretežno posluje na tržištu Australije, ali ima i svoje klijente i u Srbiji.
Ukratko, Gugl nam je svima umnogome pospešio živote i učinio da su znanje i informacije dostupne svima, svugde i bilo kad. Pre Gugla, život se činio sporijim i do informacija nije bilo lako doći, ali danas su stvari mnogo lakše.