Prvi utisak je ono po čemu ljudi donose sud o nama, bez obzira na to da li je pozitivan ili negativan. Na njega utiču razni faktori, s tim da na neke ne možemo da utičemo, ali zato druge možemo da okrenemo u svoju korist.
Foto: Shutterstock
Na prvi utisak mogu da utiču oblik lica, naš prirodan miris i razne druge vizuelne karakteristike. Pored toga, govor tela igra veliku ulogu u tome šta sve ljudi pomisle o vama kada vas upoznaju. A evo šta se sve zapitaju čim vas vide.
Foto: Shutterstock
Jedno holandsko istraživanje potvrdilo je ono što smo većinom i znali, a to je da brend odeće koju nosimo utiče na zaključivanje o finansijskom stanju neke osobe. Brendirana odeća prikazuje viši status, ali ne utiče ni na jedan drugi parametar prilikom upoznavanja.
Foto: Shutterstock
Ovo se više odnosi na kontakt sa osobama suprotnog pola, kada je dovoljan dvadeseti deo sekunde za pretpostavku o seksualnom opredeljenju. To je vreme potrebno za prepoznavanje lica i smatra se da je deo jednog kognitivnog mehanizma za brzo opažanje odlika drugih ljudi.
Foto: Shutterstock
Na ovo najviše utiče to da li i koliko nekoga gledate u oči prilikom razgovora, što se povezuje sa koeficijentom inteligencije, bez obzira na to koliko dugo poznajete nekoga. Pored toga, pametnim se smatraju oni ljudi koji nose naočare i govore ekspresivno.
Foto: Shutterstock
Britansko istraživanje otkrilo je da ženske osobe koje imaju vidljive tetovaže ostavljaju utisak sličan onom koji obično ostavljaju muškarci, a to je da su zainteresovane za alkohol, sport, brza kola i seks. Odatle dolazi stereotip da su tetovirane žene daleko promiskuitetnije.
Foto: Shutterstock
Ljudi procenjuju nečije osobine ne samo po njihovom izgledu, već i načinu hodanja. U jednoj studiji, studenti su procenjivali ličnost nepoznatih osoba na osnovu njihovog hoda. Oni sa opuštenijim stilom povezani su sa ekstrovertnošću i avanturizmom, dok su oni koji hodaju više pravolinijski ostavili neurotičan utisak.
Foto: Shutterstock
U svetu onlajn upoznavanja, slika je najbitnija i tekst ispod nje ima daleko manje uticaja na to ko će vas kontaktirati. Ljudi traže otvorenost prema novim iskustvima, emotivnu stabilnost i ekstrovertnost. Ambicioznost i kompetentnost su kod žena ocenjeni kao odbojni, dok su muškarci sa tim osobinama privlačniji.
Foto: Shutterstock
Osim pogleda, ovde najveći uticaj na zaključak ima nečiji miris. Miris nam pomaže da prepoznamo one koji su deo naše porodice ili grupe prijatelja i novi ljudi koji mirišu previše drugačije mogu da deluju kao pretnja i potencijalni neprijatelji.