Ostvarivaćete mnogo bolje rezultate ako pokažete iskreno interesovanje, ali i postavite jasne granice.
Ljudima je u prirodi da budu deo grupe i da imaju prijatelje. Ali prijateljstvo na poslu ume da bude komplikovana stvar, naročito ako ste rukovodilac. U najvećem broju slučajeva, najbolje je da se vaši zaposleni osećaju dobro u vašem prisustvu, ali da nekom drugom daju titulu "najboljeg ortaka".
Izbegavanje preteranog zbližavanja sa zaposlenima poslodavcu može pomoći da zadrži psihološku percepciju hijerarhije. Iako vi i vaši radnici možete biti divno srdačni i dobro sarađivati, svi znaju da ste vi u različitoj ligi zbog vašeg iskustva i sposobnosti i da, na kraju krajeva, vi ste taj koji odlučuje. Drugačije rečeno, sama priroda vašeg posla zahteva da odbacite jednakost autoriteta koja je za prijateljsvo nužna. Uspostavljanje jasnih granica mogu otkloniti nedoumice radnika u pogledu njihovih obaveza i funkcija. Iz te perspektive, čvršće postavljene međe su pozitivna stvar i čak mogu dovesti do veće efikasnosti.
Takođe, ako držite distancu, zaposleni neće misliti da imate miljenike, što je posebno važno u većim kompanijama, gde je čisto logistički nemoguće biti prijatelj sa svima.
Zaposlenima nije dovoljno samo da jasno znaju sopstvenu funkciju i da vas smatraju poštenim u odnosu prema njima. S obzirom na to da glavninu svog vremena provode na poslu, radnici više nego išta žele da tamo imaju osećaj vrednosti i dobre usmerenosti.
Šta im to može pružiti? Privatni odnosi. Prijateljstva. Mogućnost da pruže i dobiju saosećanje, jer je njihov doprinos poslu veliki.
Uzmite u obzir da poverenje motiviše ljude da rade. Kada ljudi znaju ko ste i šta ciljate, lakše poklanjaju poverenje i voljniji su da vam pomognu. Rade šta im kažete zato što vas poznaju dovoljno da bi vam verovali, a ne zato što su na to naterani.
Zato šefovi moraju do određene mere drugarski pružati ruku. Što više izgledaju kao udaljeni diktatori, to će veće biti i nezadovoljstvo, sumnja i loši učinci.
Izgleda da su najbolji rukovodioci empatični lideri uključeni u živote svojih radnika, ali bez nepotrebnog uplitanja. Oni pokazuju iskreno interesovanje i podršku i poznaju svoje zaposlene, ali nikada nisu previše lični, spremni su da soliraju i odlučno i samopouzdano postupaju. Istovremeno komuniciraju i čvrsto i saosećajno.
- Više ih pitajte za mišljenje, raspitujte se za njihove hobije i upoznajte njihove misaone procese.
- Slobodno dajte informacije o sebi, naročito kroz anegdote.
- Ustanovite politiku otvorenih vrata i neka vaše kontakt informacije budu dostupne svima.
- Pokažite im poverenje zadajući im komplikovane zadatke.
- Budite im mentor i provodite vreme sa njima.
- Slušajte da biste učili, ne da bi odgovorili i pokazali sopstveno znanje
- Budite što pozitivniji. Ljudi vole vesele i energične osobe.
- Pružajte im pouzdane informacije i novosti o stanju firme.
- Pokažite emociju. Ljudi će osetiti ono što pokazujete, pa ćete neskrivanjem emocija izazvati saosećanje.
- Uvedite strožije radno vreme.
- Ne dopuštajte digresije u poslovnim razgovorima.
- Učtivo odbijajte dalje pozive na zajedničke izlaske.
- Jasno im stavite do znanja šta očekujete od njih i ponavljajte to kada dođe vreme za reviziju.
- Reagujte čim razgovor postane previše ličan i neprikladan.
- Napravite jednostavne promene koje razjašnjavaju granice u radnom prostoru. Na primer, kada sa radnicima razgovarate u četiri oka, neka vaš sto uvek bude između vas.
Lider mora poštovati svoje obaveze, ali i ljude koje vodi. Tačno je da lepa reč i gvozdena vrata otvara, ali to ne znači da kancelariju treba da pretvarate u kafanu.
Izvor: BIZlife