Evo koliko bliski treba da budete sa ljudima sa kojima radite

Evo koliko bliski treba da budete sa ljudima sa kojima radite

Ostvarivaćete mnogo bolje rezultate ako pokažete iskreno interesovanje, ali i postavite jasne granice.

Ljudima je u prirodi da budu deo grupe i da imaju prijatelje. Ali prijateljstvo na poslu ume da bude komplikovana stvar, naročito ako ste rukovodilac. U najvećem broju slučajeva, najbolje je da se vaši zaposleni osećaju dobro u vašem prisustvu, ali da nekom drugom daju titulu "najboljeg ortaka".

Potreba za distancom

Izbegavanje preteranog zbližavanja sa zaposlenima poslodavcu može pomoći da zadrži psihološku percepciju hijerarhije. Iako vi i vaši radnici možete biti divno srdačni i dobro sarađivati, svi znaju da ste vi u različitoj ligi zbog vašeg iskustva i sposobnosti i da, na kraju krajeva, vi ste taj koji odlučuje. Drugačije rečeno, sama priroda vašeg posla zahteva da odbacite jednakost autoriteta koja je za prijateljsvo nužna. Uspostavljanje jasnih granica mogu otkloniti nedoumice radnika u pogledu njihovih obaveza i funkcija. Iz te perspektive, čvršće postavljene međe su pozitivna stvar i čak mogu dovesti do veće efikasnosti.

Takođe, ako držite distancu, zaposleni neće misliti da imate miljenike, što je posebno važno u većim kompanijama, gde je čisto logistički nemoguće biti prijatelj sa svima.

Rukovodioci ne smeju biti ni izolovani

Zaposlenima nije dovoljno samo da jasno znaju sopstvenu funkciju i da vas smatraju poštenim u odnosu prema njima. S obzirom na to da glavninu svog vremena provode na poslu, radnici više nego išta žele da tamo imaju osećaj vrednosti i dobre usmerenosti.

Šta im to može pružiti? Privatni odnosi. Prijateljstva. Mogućnost da pruže i dobiju saosećanje, jer je njihov doprinos poslu veliki.

Uzmite u obzir da poverenje motiviše ljude da rade. Kada ljudi znaju ko ste i šta ciljate, lakše poklanjaju poverenje i voljniji su da vam pomognu. Rade šta im kažete zato što vas poznaju dovoljno da bi vam verovali, a ne zato što su na to naterani.

Zato šefovi moraju do određene mere drugarski pružati ruku. Što više izgledaju kao udaljeni diktatori, to će veće biti i nezadovoljstvo, sumnja i loši učinci.

Naći meru

Izgleda da su najbolji rukovodioci empatični lideri uključeni u živote svojih radnika, ali bez nepotrebnog uplitanja. Oni pokazuju iskreno interesovanje i podršku i poznaju svoje zaposlene, ali nikada nisu previše lični, spremni su da soliraju i odlučno i samopouzdano postupaju. Istovremeno komuniciraju i čvrsto i saosećajno.

Ako niste dovoljno bliski sa vašim zaposlenima:

- Više ih pitajte za mišljenje, raspitujte se za njihove hobije i upoznajte njihove misaone procese.

- Slobodno dajte informacije o sebi, naročito kroz anegdote.

- Ustanovite politiku otvorenih vrata i neka vaše kontakt informacije budu dostupne svima.

- Pokažite im poverenje zadajući im komplikovane zadatke.

- Budite im mentor i provodite vreme sa njima.

- Slušajte da biste učili, ne da bi odgovorili i pokazali sopstveno znanje

- Budite što pozitivniji. Ljudi vole vesele i energične osobe.

- Pružajte im pouzdane informacije i novosti o stanju firme.

- Pokažite emociju. Ljudi će osetiti ono što pokazujete, pa ćete neskrivanjem emocija izazvati saosećanje.

Ako ste prebliski sa svojim zaposlenima:

- Uvedite strožije radno vreme.

- Ne dopuštajte digresije u poslovnim razgovorima.

- Učtivo odbijajte dalje pozive na zajedničke izlaske.

- Jasno im stavite do znanja šta očekujete od njih i ponavljajte to kada dođe vreme za reviziju.

- Reagujte čim razgovor postane previše ličan i neprikladan.

- Napravite jednostavne promene koje razjašnjavaju granice u radnom prostoru. Na primer, kada sa radnicima razgovarate u četiri oka, neka vaš sto uvek bude između vas.

Lider mora poštovati svoje obaveze, ali i ljude koje vodi. Tačno je da lepa reč i gvozdena vrata otvara, ali to ne znači da kancelariju treba da pretvarate u kafanu.

Izvor: BIZlife