Marketinška kompanija ''Ogilvy'' kreirala je haljinu osetljivu na dodir koja je merila koliko često i s kojim intenzitetom muškarci u noćnim klubovima dodiruju njenu vlasnicu. Cilj kampanje, čiji je naručitelj bio ''Schweppes'', bio je da pokaže muškarcima kako se tačno ponašaju u noćnim izlascima i šta sve žene doživljavaju u samo jednoj noći.
Foto: Twitter/screenshot
U sklopu projekta "The Dress for Respect" stručnjaci su napravili haljinu u čijoj se tkanini nalaze senzori za dodir, koji su beležili baš svaki dodir i njegov intenzitet. Informacije su potom prosleđivane sistemu koji je svaki dodir mapirao, a naučnici su u realnom vremenu pratili sve što se događa trima ženama koje su učestvovale u projektu.
Foto: Twitter/screenshot
Kako se pokazalo tokom noći, muškarci su žene najčešće dodirivali po donjem delu leđa, zadnjici i rukama. Za prikaz na društvenim mrežama korišćene su iz snimka iz noćnog kluba na kojima se videlo kako žene tim istim muškarcima govore da ih ne diraju.
Title: The Dress for Respect
— Ogilvy (@Ogilvy) November 28, 2018
Client: Schweppes
Office: @OgilvyBrasil
See more design work here: https://t.co/plNvU4NFAw#ClientWork pic.twitter.com/8QRDU960uh
To ih ipak nije sprečilo. U samo četiri sata tri žene dodirnute su tačno 157 puta, odnosno skoro 40 puta u svega 60 minuta.
Kasnije su haljinu i snimke pokazali muškarcima iz kluba, a oni nisu mogli da veruju koliko se haljina na vizuelnom prikazu "svetlila" od njihovih dodira.