Kako da sredite svoj radni prostor ako radite od kuće

Kako da sredite svoj radni prostor ako radite od kuće

Većina ljudi polako počinje da radi i uči od kuće, jer je kretanje trenutno ograničeno. To zapravo može biti odličan način da se osetite korisno i produktivno, pa vam nudimo korisne predloge kako da sredite svoj radni prostor.

Foto: Shutterstock

Prvo se zapitajte šta vam je potrebno

Pre nego što se date u akciju, važno je da postavite prioritete i dobro uvidite šta vam je sve neophodno za radni prostor. Zato postavite sebi sledeća pitanja, pa na osnovu odgovora počnite sa sređivanjem.

1. Koliko mi je mesta potrebno za sto?

2. Kakav vid polica i pregrada mi treba?

3. Šta mi je potrebno od tehnologije (telefon, kompjuter, štampač, skener, zvučnici…)?

4. U čemu ću držati neophodna pomagala (fascikle, registre, blok, papire, olovke, flomastere, markere, hemijske olovke, selotejp, makaze, heftalicu, spajalice…)?

5. Da li mi je važan pristup određenoj literaturi (knjige, rukopisi, beleške, birokratska dokumentacija, časopisi, magazini…)?

6. Kako da se ograničim od buke i ometajućih zvukova?

Foto: Shutterstock

Pronađite odgovarajuće mesto

U odnosu na to kakva je priroda vašeg posla, pronađite kutak u stanu koji će vam najviše odgovarati. Postarajte se da tu imate dovoljno mesta da smestite sve što vam je potrebno za rad.

Ukoliko živite sa još nekim, važno je da tokom kućnog radnog vremena ne smetate jedno drugom.

Postarajte se da ima dovoljno svetla

Bilo bi idealno da radni sto postavite ispod ili blizu prozora. Tako će vam ulaziti dovoljno dnevnog svetla, koje će vam pomoći da se bolje koncentrišete.

Za slučaj da radite kad padne mrak, okružite se adekvatnom stonom i podnom lampom. One će kreirati odgovarajuću atmosferu i doprineti tome da se fokusirate na posao.

Postavite sto

U odnosu na to koliki prostor imate i šta vam je sve potrebno, pametno odaberite sto. On je vaš glavni element u radnom prostoru, pa se postarajte da oblik i dimenzije budu odgovarajuće.

Ne bi bilo dobro da je previše težak, a biće korisno ako ima fioke i pregrade u koje možete smestiti neophodne sitnice.

Izaberite udobnu stolicu

Komfor je ovde na prvom mestu, pošto ćete u stolici provoditi dosta vremena, te je od značaja da bude udobna i dobra za vašu kičmu. Točkići i rotacija na stolici će takođe biti plus, jer će pomoći da se lakše krećete po prostoru.

Foto: Shutterstock

Dodajte druge komade nameštaja

Osim stola i stolice, okružite se i drugim komadima nameštaja. Uvek ih birajte po potrebi, i postavite tamo gde se najbolje uklapaju. Komoda, fioke i police su dobro rešenje ukoliko imate dosta toga što je neophodno da vam bude pri ruci.

Ako imate luksuz da radite u većem prostoru, udobna fotelja ili dvosed biće zgodni kada budete poželeli da se malo odmorite.

Uredno organizujte

Da biste bili što produktivniji, od ključnog je značaja da u svakom trenutku znate gde se šta nalazi. To ćete postići samo ukoliko, po svojoj logici, napravite precizan raspored. Bićete pošteđeni nepotrebnog stresa, a samim tim ćete se osećati opuštenije tokom rada.

Okačite tablu za inspiracije

Bilo da je u pitanju komad plute, lagana metalna konstrukcija, ili tabla od nekog drugog materijala, veoma će vam pomoći da imate podlogu na koju ćete kačiti sličice i isečke koji vas inspirišu.

Oni mogu biti direktno povezani sa vašom profesijom, ili pak samo skup vizuelnih utisaka koji čine da se prijatno osećate.

Okružite se stvarima koje vas motivišu

Velika prednost radnog prostora u kući jeste ta što bez problema možete da ga ukrasite svojim ličnim stvarima, koje u klasičnom kancelarijskom prostoru i nisu tako popularne.

Bilo da je to igračka iz detinjstva, figurica koju ste dobili na poklon, porodična fotografija, vaza sa cvećem, biljka u saksiji, ili nešto drugo, suština je da se osetite dodatno motivisanim.

Zatvoreno za komentare.