Kako piloti vide u mraku

Kako piloti vide u mraku

Kako bi izbegao česte noćne opasnosti kao što su centralna slepa tačka, noćne iluzije i prilagođavanje jakim svetlima, pilot koji leti noću mora neprekidno da skenira nebo fokusirajući se na svoj periferni vid.

Foto: Pixabay

Noćna vizija je od posebne važnosti za pilote koji lete u večernjim časovima. Prema navodima Američke optometrijske asocijacije "vizuelna oštrina može biti smanjena na 20/200 ili manje, boja se gubi, plavo-zelena svetlost će biti svetlija, a crvena boja će biti pojačana. Mogu se javiti problemi sa noćnom kratkovidošću, percepcija dubine je degradirana, a prisutna je i centralna slepa tačka."

Foto: Pixabay

Kako se oko pomera iz jakog, odnosno svetlog okruženja u tamnije, štapićaste ćelije u oku se postepeno u potpunosti prilagođavaju tamnom osvetljenju. Tokom i nakon ovog perioda privikavanja, osetljivost štapićastih ćelija na svetlost se dramatično povećava.

Zbog dužine vremena potrebnog za potpuno prilagođavanje mračnom okruženju u kokpitu, piloti koji lete noću se pripremaju satima unapred i izbegavaju izlaganje jakom svetlu pre bilo kog noćnog leta.

Foto: Pixabay

Ceo proces adaptacije se menja kada pilot uđe u dobro osvetljenu oblast ili je privremeno izložen jakom svetlu.

Preokret/de-senzibilacija ljudskog oka traje samo nekoliko sekundi, što dovodi do privremenog slepila nakon izlaganja jakim izvorima svetlosti, a onda i mnogo duži period privikavanja na tamnije okruženje u kokpitu - to je i razlog zbog kojeg se za osvetljenje kokpita koristi crveno svetlo ili bela svetla sa malim intenzitetom.

Specijalno osvetljenje omogućava pilotima da se najpre prilagode mračnijem kokpitu tokom noći.

Zatvoreno za komentare.