Pakleni dani su ponovo među nama pa automobil ostavljen na suncu može vrlo brzo da se pretvori u pravu saunu. Temperatura u kolima se može za kratko vreme popeti blizu 50. podeljka Celzijusove skale, dok pojedini delovi, poput instrument table, stižu i do neverovatnih 70 C.
Foto: Shutterstock
Ovakva situacija lako dovodi putnike do dehidratacije, a što se vozača tiče, dehidrirani vozač isto je što i pijan vozač, reakcije su mu usporene a mogućnost procene smanjena. Zato je korišćenje klima uređaja postalo neophodnost. Kako ih pravilno koristiti?
Otvaranje prozora
Foto: Shutterstock
Kako bi klima što pre snizila temperaturu, na početku vožnje, ili pre početka ako imate vremena, spustite prozore i otvorite vrata kako bi vreo vazduh bio što pre izbačen napolje.
Automatski režim rada
Foto: Pixabay
Rashladni uređaj u automatskom režimu rada sam podešava smer i intenzitet duvanja i na najdelotvorniji način će spustiti i održavati temperaturu na željenom nivou.
Razlika u temperaturi
Foto: Shutterstock
Razlika između spoljne i unutrašnje temperature ne bi smela da bude viša od deset stepeni.
Položaj ventilacionih otvora
Foto: Shutterstock
Ventilacione otvore uvek treba usmeriti prema gore. Tako će se hladniji vazduh ravnomernije rasporediti po celoj kabini. Osim toga, ako su otvori usmereni direktno ka putnicima to može dovesti do glavobolja i prehlada, u slučaju dužeg puta.
Jutarnje korišćenje klima uređaja
Foto: Shutterstock
Iako su jutra hladnija, pa klima uređaj nije potrebno aktivirati, on može pomoći u odmagljivanju stakala. Usmerite vazduh ka prednjem staklu, podesite da ohlađeni vazduh dolazi spolja, a ne iz kabine, i vrlo brzo ćete dobiti čista stakla.
Održavanje klima uređaja
Foto: Pexels
Pored promene ulja i filtera vazduha, treba redovno održavati i klima uređaj. Dopuna freona i promena filtera su obavezni, a bilo bi dobro da dezinfikujete ventilacione kanale, jer su idealno mesto za stvaranje gljivica koje dovode do pojave neprijatnog mirisa iz klima uređaja.