Žene često pretražuju automobile koji se odlikuju manjom potrošnjom i praktičnim dimenzijama, a muškarci žele moćni terenac ili sportske modele... Evo kakve automobile žene žele!
Foto: Shutterstock
Navike i iskustva tokom vožnje čine da žene budu ravnodušne prema automobilima za kojima muškarci uzdišu.
Prodavac auto delova iz Pensilvanije "CJ Pony Parts" sproveo je istraživanje o navikama i potrebama koje vozači oba pola pokazuju tokom vožnje automobila. Rezultati govore da su muškarci prilikom kupovine automobila duplo neodlučniji.
Žene u odabiru novog vozila obraćaju pažnju na izdržljivost, pouzdanost, sigurnost i cenu, dok muškarci cene enterijer, spoljašnji izgled, tehnologiju i dimenzije automobila.
Ženama je važnija praktičnost, za razliku od muškaraca koji prilikom kupovine vode emocijama i maštanjima. Ovaj podatak nije u skladu sa stereotipom koji sugeriše da su žene emotivnije od muškaraca.
Internet stranica za prodaju automobila Cars.com pronašla je još neke specifičnosti po kojima se polovi razlikuju.
Foto: Shutterstock
Žene često pretražuju automobile koji se odlikuju manjom potrošnjom i praktičnim dimenzijama, a muškarci žele moćni terenac ili sportske modele poput Mustanga.
Dame se ne obaziru mnogo na dodatnu opremu kao što je premium audio paket, koji može biti presudan prilikom donošenja odluke o kupovini u slučaju muškaraca, piše Chicago Tribune.
Oko 33 odsto dama odluku o kupovini donose tek posle probne vožnje, za razliku od muškaraca gde je probna vožnja najvažniji faktor odlučivanja u 29 odsto slučajeva.
Istraživanje sajta iSeeCars.com govori da boja auta igra mnogo važniju ulogu ukoliko ga kupuje dama. Među glavnim favoritima kod oba pola su bela, crna, siva i metalik vozila. Žene se češće odlučuju za tirkizne nijanse, a među favoritima su zlatni i plavi automobili. Izbegavaju žutu, narandžastu i crvenu.
- Poslednjih godina muškarci češće biraju svetlucave boje koje se nalaze na popularnim trkačkim modelima, jer su sportska vozila popularnija kod "jačeg pola". Trikizni i zlatni modeli su su draži ženama koje zbog svakodnevnih potreba češće biraju karavane i terence - objašnjava PR portal iSeeCars.com Džuli Blekli.
Foto: Shutterstock
Tokom sajma automobila u Čikagu održana je panel diskusija pod nazivom "Šta je pokreće". Glavna tema bile su preferencije dama prilikom kupovine vozila.
- Žene imaju značajan uticaj na kupovinu automobila širom sveta - kaže osnivačica Ženskog vodiča za automobile Skoti Ris. SUV modeli su danas omiljeni među damama. Više ih vole više od limuzina, jer su podignuti. To im pruža lakši ulazak i izlazak iz vozila, lako ubacivanje prtljaga, vožnju dece i kućnih ljubimaca. Reč je vozilima koje odlikuje bolja preglednost, udobnija su i imaju veći prtljažnik - objašnjava Ris i dodaje da pogon na sva četiri točka olakšava vožnju u zemljama gde klima utiče na loše vremenske prilike.
- Žene i dalje nisu oduševljene automobilima. Priče o vozilima uvek su ispunjene detaljima o mehanici, performansama, adrenalinu, a to ih baš ne uzbuđuje - objašnjava Ris i dodaje da su žene sa 60 odsto udela u ukupnom broju prodatih vozila pokretačka snaga tražnje za automobilima.
Urednica portal Cars.com Dženifer Njumen kaže da žene prilikom kupovine pokazuju oprezni i analitički pristup, za razliku od muškaraca koji su pod jakim emocijama.
- Od žena se može mnogo naučiti kada je kupovina vozila u pitanju. U salon bi trebalo ući otvorenih očiju. Ukoliko se ne osvrnete oko sebe, postoji rizik da ćete propustiti sjajne modele sa korisnim funkcijama - objašnjava Njumen.