Žene su “ozloglašene” kao sinonimi za nekontrolisane potrošače. Čini se da taj kliše bledi. Muškarci su, izgleda, novi prekomerni potrošači u našem društvu. Muškarci koji imaju manje od 28 godina opsednuti su trošenjem.
Foto: Shutterstock
Dakle, koji su to faktori koji mame muškarce ili žene da troše više nego što zarade? Oko toga ko više troši, rasprave se vode već dugo. Žene izgleda troše više od muškaraca samo kada su u pitanju određeni proizvodi. S druge strane, muškarci troše više kada je u pitanju sport. Zato ćemo postaviti listu proizvoda, fokusirajući se na njihove različite interese.
1. Enterijer i nameštaj
Foto: Pexels
Naravno, pretpostavili ste da u ovom domenu sa troškovima prednjače žene. Od sitnica koje oplemenjuju vaš dom, pa sve do skupih zavesa i posteljine, žene se zaista trude da im kuća izgleda fascinantno i ne štede na svojim kreativnim idejama. Vrlo često, određene stvari koje apsolutno nisu neophodne, nađu svoje mesto na polici samo zato što izgledaju luksuzno i sofisticirano. Žene za uređenje doma na godišnjem nivou troše skoro duplo više od muškaraca. Oni imaju totalno drugačije prioritete kada je potrošačka korpa u pitanju.
2. Sredstva za ličnu higijenu
Foto: Pixabay
I na ovom polju dominiraju, naravno, žene. Šminka, kreme, kupke, depilacije, nokti… spisak ide u nedogled. Vrlo je moguće da žena na godišnjem nivou daje od 400 do 500 evra na proizvode za ulepšavanje i za ličnu higijenu. Muškarci, i to oni koji koriste više od sapuna i brijača, godišnje potroše oko 200 evra i manje na iste stvari. Takođe, žene vole da eksperimentišu sa novim trendovima, tako da uvek hitaju po novi karmin koji je od juče u prodaji. S druge strane, muškarci vole da se drže rutine i proverenih proizvoda koje koriste godinama.
3. Garderoba
Foto: Shutterstock
Konačno dolazimo do polja koji je jednako podeljeno između žena i muškaraca. Žene su ipak dominantnije kada se radi o kupovini modnih dodataka. Kaiševe, tašne, šubare, ešarpe - sve to doprinosi povećoj potrošačkoj korpi jedne žene. Ipak, tinejdžerke i devojke mnogo više nesmotreno troše na garderobu od poslovnih i samostalnih žena. Poslovne žene znaju vrlo dobro šta im stoji, te ulažu u nekoliko kvalitetnih komada koje mogu kombinovati sa drugim komadima odeće, koji se već nalaze u njihovim ormanima. Međutim, muškarci čim dobiju platu odmah posete butike i obnavljaju svoju garderobu, tako da je kod njih situacija obrnuta.
4. Hrana i alkohol
Foto: Unsplash
Žene piju manje od muškaraca (ili bar želimo u to da verujemo). Kada je u pitanju alkohol, muškarci su okoreli potrošači. Žene koje imaju porodice više troše na namirnice, što je normalno jer treba da prehrane mnogo članova. S druge strane, muškarci koji su sami troše više na hranu od žena koje su same.
5. Tehnika
Foto: Shutterstock
Muškarci su zavisni od kupovine tehnike – ne svi, naravno. Žene su daleko pasivnije što se tiče kupovine tehnike i gedžeta (opet – naravno, ne sve žene). Moguće je da muškarac na mesečnom nivou uvek nađe izgovor da kupi nove slušalice ili novi tablet, dok žene takvu kupovinu obave jednom u 6 meseci. Međutim, sa preterano brzim razvojem tehnologije, situacija počinje da se menja. Tako su i žene sve više uključene u ovakve trendove.
Zaključićemo da kliše ipak ostaje – žene obožavaju šoping! I muškarci kupuju, takođe, ali izgleda da imaju drugačije prioritete.