Tržište novih automobila u prva četiri meseca ove godine zabeležilo je blagi pad, ali i ponovo pokazalo da su Škoda i Fijat najprodavaniji brendovi među putničkim četvorotočkašima s tim što im se ove godine u prva tri pridružila i Tojota.
Foto: Shutterstock
Najjeftiniji modeli ovih brendova su Škoda Fabija, Fijat 500L i Tojota Aygo, ali veoma je nezahvalno reći koji je najisplativiji sa stanovišta cene rezervnih delova i održavanja.
U prvoj trećini ove godine kupca je našlo 538 novih putničkih automobila manje nego prošle godine iako je u aprilu prodato 619 vozila više nego u istom mesecu lane. I dalje je Škoda ubedljivo najprodavaniji brend i to sa duplo više prodatih četvorotočkaša u odnosu na drugoplasirani Fijat. Zanimljivo da je Tojota trenutno u prva tri najprodavanija brenda ispred Renoa, Hjundaija, Dačije...
9.672 evra košta nova "Škoda Fabija"
9.950 evra košta nova "Tojota Aygo"
10.990 evra cena je novog "Fijata 500L"
*cene sa web stranica kompanija
Foto: Shutterstock
"To su automobili koji se tradicionalno najviše prodaju, naši ljudi vole te automobile i verovatno su najpristupačniji za finansiranje. Interesantno je da je došlo do porasta prodaje japanskih brendova kao što su Tojota, Suzuki, Honda, ali korejskog Hjundai koji polako osvajaju kupce, verovatno zbog bezbednosti, ekologije i pouzdanosti - naglašavaju u Srpskoj asocijaciji uvoznika novih vozila i delova.
januar - 1.183 prodatih novih automobila
februar - 1.651
mart - 2.317
april - 4.258
ukupno - 9.409
Treba napomenuti i to da je Folksvagen koji je prošle godine bio prva tri najprodavanija brenda sada na sedmom mestu. U Srpskoj asocijaciji uvoznika novih vozila i delova apostrofiraju još jedan trend.
Foto: Shutterstock
"Došlo je i do blagog pada kupovine novih putničkih automobila od strane fizičkih lica. U prva četiri meseca ove godine ima za četiri odsto manje kupaca među fizičkim licima nego lane. To pre svega govori o kupovnoj moći građana iako postoji i neznatan broj fizičkih lica koji preko pravnog lica kupuju nova vozila na renta-kar" objašnjavaju u ovoj asocijaciji.
Kupcima novih automobila je svakako značajno da pored pristupačne cene mogu da računaju i na povoljne rezervne delove i servis kako održavanje četvorotočkaša ne bi pretilo da postane "veća dara nego mera". Međutim, upućeni u tržište automobila i rad servisa podvlače da je veoma teško, gotovo nemoguće dati generalnu ocenu koji model je naisplativiji sa stanovišta rezervnih delova i održavanja pošto se cene razlikuju od servisa do servisa odnosno od grada do grada.
*Prošle godine prodato za skoro 3.000 više vozila nego 2017.
*24.687 novih putničkih automobile prodato je tokom 2018. godine u Srbiji
*21.997 novih putničkih vozila prodato je u 2017. godini u Srbiji
Foto: Shutterstock
"Čak i cena automobila može biti različita u salonu u odnosu na sajt. Kada je reč o rezervnim delovima postoje ovlašćeni servisi koji daju preporuku na maloprodajnu cenu i popust na određene rezerven delove. Takođe, velika je razlika u ceni radnog sata u ovlašćenom servisu za isti model, recimo, u Beogradu, Nišu ili Užicu. U Nišu je ta cena za 50 odsto niža nego u Beogradu, a u Užicu tri puta manja. Zato je isti automobil praktično jeftiniji za održavanje u manjem gradu" objašnjava Milan Belin, kantri menadžer Reno-Nisan Srbije.