Legendarni dizajner Epla napušta kompaniju

Legendarni dizajner Epla napušta kompaniju

Apple-ov šef dizajna Džonatan Ajv napušta kompaniju kasnije ove godine, čime će se praktički završiti jedna era u istoriji ove firme. U svojem radu u Apple-u, Ajv je bio zaslužan za neke od ključnih dizajnova njihovih proizvoda, među kojima je revolucionarni iPhone prve generacije. Ajv, šef Apple-ovog dizajna od 1997. godine, napušta Apple kako bi napravio svoju sopstvenu dizajnersku firmu pod imenom LoveForm, kojoj će Apple biti jedan od glavnih klijenata.

Foto: Wikimedia commons

U bliskoj budućnosti Apple-a se neće puno toga promeniti zbog toga što je Ajv formalno napustio kompaniju. Naime, on već godinama praktički napušta Apple. Nakon lansiranja Apple Watch-a 2015. godine, Ajvove odgovornosti počele su da se menjaju. Kako piše Blumberg, svakodnevno nadgledanje dizajnerskog tima od preko dvadeset članova je smanjeno na dolazak u kancelariju samo dva puta nedeljno. Ajv je te godine za Nju Jorker izjavio da se umorio, te da je lansiranje sata bilo najteže lansiranje proizvoda otkad se pridružio Apple-u. Tri meseca kasnije Ajv je imenovan za Apple-ovog Chief Design Officer-a, čime su i službeno njegova operativna zaduženja prebačene na dvojicu direktora, Alana Daja and Ričarda Hauarta.

Apple već godinama radi s manjim uticajem Ajva

Kako je vreme odmicalo, Ajv je sve više vremena provodio u Londonu, a ponekad nije dolazio na lansiranja novih proizvoda, što je do tada bilo nezamislivo. Dakle, barem u početku, neće se puno toga promeniti jer je Apple već godinama radio s tek sporadičnim Ajvovim uputstvima, koje će i dalje moći da dobijaju preko saradnje sa njegovom kompanijom. Uz Ajva, u poslednje tri godine šestoro ljudi je napustilo dizajnerski tim Apple-a, navodno zbog toga što više nisu hteli da rade nadogradnje postojećih uređaja, već na novim i zanimljivim stvarima.

Foto: Shutterstock

U novoj Ajvovoj kompaniji LoveForm radiće legendarni industrijski dizajner Mark Njuson. Apple, kao i sam Ajv, tvrde da će on i dalje raditi na nizu Apple-ovih proizvoda. “Apple će i dalje nastaviti saradnju s Ajvom i direktno koristiti njegov talenat na nekim budućim projektima. Nakon godina saradnje, srećan sam da se naš poslovni odnos nastavlja i evoluira u nešto novo, što nam omogućuje dugu budućnost rada s Džonijem”, napisao je Tim Kuk u objavi. Nakon objave vesti, deonice Apple-a pale su za 1 posto, odnosno za oko 9 milijardi dolara vrednosti.

Nije radio samo na hardveru

Ajv važi za jednog od najvažnijih industrijskih dizajnera na svetu. Za kompaniju je dizajnirao niz Mac računara, niz iPoda, iPhone, Apple Watch i mnoge druge proizvode. Uz proizvode, Ajv je imao i uticaj na izgled Apple-ovog novog ogromnog kampusa, koji ima nadimak svemirski brod. Jedan od poslednjih projekata koje je potpisao Ajv je novi Apple-ov stoni računar, Mac Pro, koji je primljen s ovacijama profesionalnih korisnika računara.

Foto: Shutterstock

Uz hardver, Ajv je bio zaslužan i za neke softverske stvari, poput drastičnog redizajna operativnog sistem iOS 7 u 2013. godini. Sličan uticaj je imao i na macOS, operativni sistem koji se pokreće na Apple-ovim računarima. Inače, Ajv je bio veliki prijatelj osnivača Apple-a, Stiva Džobsa. Njihova prva saradnja se dogodila 1998. godine, kada je Apple predstavio prvi iMac. Ajv je takođe bio prvi čovek kojeg je Džobs nazvao prilikom predstavljanja prvog iPhone-a.

Promene su ipak na vidiku?

Ljudi iz Apple-a koji su pričali s Blumbergom kažu da će Evans Henki, potpredsednica odeljenja za industrijski dizajn, od sada voditi dizajnerski tim, što bi moglo dovesti do većih promena. Apple je u poslednjih nekoliko godina zaposlio nekoliko mladih dizajnera i time proširio svoj dizajnerski tim. Među njima se posebno ističe Džo Ten, osnivač firme Moreless. Iz Apple-a su izjavili da će Henki i Alan Daj, potpredsednik korisničkog iskustva, sada raditi direktno pod Džefom Viliamsom, COO-om Apple-a. Viliams će od sada više vremena provoditi s dizajnerskim odeljenjem, kažu iz Apple-a.

Foto: Shutterstock

Apple-u sada treba jedan novi hit, budući da godinama uglavnom imaju sličnu ponudu proizvoda. Treba im novi proizvod koji bi bio ogromni tehnološki skok, kakav je bio Apple-ov iPhone 2007. godine. Taj proizvod bi mogle biti naočare za proširenu stvarnost (augmented reality), koje bi za Apple mogle biti revolucionarni proizvod poput dodirnog ekrana na iPhone-u. Pre prvog iPhone-a su postajali dodirni ekrani, ali Apple je uzeo postojeću tehnologiju i usavršio je, te predstavio mobilni telefon na kojem su oni zaista korisni i revolucionarni.

Zatvoreno za komentare.