Svaka ljubav je priča za sebe, ali postoje četiri glavna „povoda” za zaljubljivanje: efekat blizine, efekat sličnosti, efekat uzajamnog sviđanja i efekat fizičke privlačnosti.
Foto: Shutterstock
Iako je sve individualno, ali stručnjaci kažu da ova četiri efekta najviše utiču na zaljubljivanje.
Efekat blizine
Foto: Shutterstock
U vezu najčešće ulazimo sa onima sa kojima se igrom slučaja najčešće srećemo i sa kojima smo najčešće u interakciji.
Efekat sličnosti
Foto: Shutterstock
Obeležje uspešnih veza je sličnost među partnerima - s obzirom na stavove, vrednosti, osobine ličnosti, socioekonomski status, intelektualni nivo...
Efekat uzajamnog sviđanja
Foto: Shutterstock
Generalno, ljudi vole one koji ih vole i ne vole one koji ih ne vole. U većini slučajeva to da se osoba A sviđa osobi B, snažno određuje da će to biti i obrnuto.
Efekat fizičke privlačnosti
Foto: Shutterstock
Ovaj faktor ima veliku ulogu u procesu zaljubljivanja, jer većinu atraktivnost u izgledu povezuje sa drugim poželjnim osobinama - društvenošću, popularnošću...