13 razloga zbog kojih se muškarci zaljubljuju u žene

13 razloga zbog kojih se muškarci zaljubljuju u žene

Nije uvek lako pronaći ljubav, ali postoje faktori koji podižu verovatnoću da će neko 'pasti na vaš šarm'. Evo koji su razlozi zbog kojih se muškarci zaljubljuju u žene.

Foto: Shutterstock

Na primer - veće šanse imate ako su vam ličnosti slične te ako delite vrednosti i imate slične poglede na svet. 

Business Insider je istražio šta o tome kažu razna psihološka istraživanja, a po njima, 13 je razloga koji utiču na to hoće li se neko u vas zaljubiti. Evo koji su.

Ako kupujete ekološke proizvode

Studija iz 2016. pokazala je da muškarce i žene koji kupuju ekološki povoljne proizvode doživljavamo poželjnijima za dugoročne veze, dok one koji na to ne paze percipiramo kao 'fizički privlačnije, ali poželjnije za kratke staze'.

"U poređenju s kupcima neekoloških proizvoda, kupci koji brinu za okolinu deluju topliji, kompetentniji i kao dobri partneri, ali su i manje fizički privlačni, pa se preferiraju za dugoročne, ali ne i kratkoročne veze", objašnjavaju u studiji. 

Ako glumite nedostižnost

Studija iz 2014. otkrila je u eksperimentu da muškarci ženu više žele kad je ona nepristupačna. Ipak, takve su im žene ujedno bile i manje drage. Ovakva dinamika se uočila samo kad su oni bili skroz posvećeni tome da osvoje takvu ženu. Kad nisu, njena ih je 'nedodirljivost' odbijala.

Ako (ne) pokažete kako se osećate

U 2011. godini istraživači su sproveli eksperimente na više od 1000 ljudi, pokazujući im fotografije pripadnika suprotnog pola i pitajući ih koliko su im privlačni ljudi na fotografijama.

Rezultati su pokazali da su muškarci žene ocenili najatraktivnijima onda kad su im izgledale srećne i najmanje privlačne kada su pokazale ponos. S druge strane, žene su muškarce najprivlačnijima ocenile kada su pokazivali ponos, a najmanje atraktivnim kad izgledaju srećno.

Zanimljivo je da je i osećaj srama ocenjen kao prilično atraktivan i kod muškaraca i kod žena.

Foto: Shutterstock

Žene više vole 'staro' i poznato, a muškarci novo

U jednoj studiji iz 2014. muškarcima i ženama prikazan je slučajni niz lica, od kojih su se neka ponovila. Zatim se od njih tražilo da ocene njihovu privlačnost. Za muškarce su poznata lica bila manje atraktivna, čak i ona koja su samo dvaput prikazana.

Za žene je ipak bilo suprotno, što je ukazivalo na to da žene više vole svoje partnere, dok muškarci vole 'nešto novo'.

Ako puno gestikulišete

U jednoj studiji iz 2016. godine istraživači su posmatrali muškarce i žene na brzinskim sastancima. Rezultati su pokazali da su se svima više svideli oni koji su u nekom trenutku barem malo pomerali ruke, od onih koji su samo mirno sedeli.

Za istu studiju, istraživači su ženama i muškarcima pokazali profile ljudi suprotnog pola koji su bili u pokretu i koji su stajali mirno i opet su češće birani oni u pokretu.

Ako imate sličnu ličnost

"Partneri koji su slični po npr. ličnosti, verojatnije će se osećati blisko u svakodnevnom životu", rekao je autor studije o parovima koji su se upoznali preko eHarmonyja, Gian Gonzaga.

Studije su uopšteno potvrdile da je to istina za partnere u dugim vezama i bračne parove.

Ako delite tri osnovne osobine

Prema radu kanadskog psihologa Erika Bernea, parovi s najboljim podudaranjem vibriraju na tri različite razine. Oslanjajući se donekle na Sigmunda Frojda, njegova teorija tvrdi da svaka osoba ima tri 'stanja ega'.

Kao roditelj: po onom što je naučio

Kao dete: po onom što oseća

Kao odrasla osoba: isto po naučenom

Kad su dve osobe stvarno kompatibilne, povezuju se u sva tri stanja, a terapeut Piter Person objašnjava da ćemo shvatiti kompatibilnost na svakom nivou ako se zapitamo:

Kao roditelj: Imate li slične vrednosti i mišljenje o svetu kao vaš partner?

Kao dete: Zabavljate li se zajedno? Možete li da budete spontani? Da li vam je partner 'napet'? Volite li da putujete zajedno?

Kao odrasla osoba: Misli li svako za sebe da je vedra osoba? Jeste li dobri u rešavanju problema?

Ako se dva minuta gledate u oči

Još 1989. psihološkinja Džoan Kelerman sa Univerziteta Masačusets zamolila je 72 para da se razdvoje i zagledaju jedni drugima u oči na dva minuta.

"Kasnije su rekli da imaju pojačane osećaje jedni prema drugima", stoji u njenoj studiji, što sugeriše da dugi periodi kontakta očima mogu čoveka povezati sa drugom osobom, pa čak i podstaknuti osećaj ljubavi prema osobi koju nikada pre nismo sreli.

Foto: Shutterstock

Ako odgovarate na njihove potrebe za pažnjom, a oni isto rade za vas

Nakon 40 godina proučavanja parova, psiholog Džon Gotman kaže da je to stvar 'potrebe i pažnje'. Na primer, ako supruga koja voli ptice kaže svom suprugu da je zlatna zlatica upravo sletela na obližnje stablo, on može tu primedbu da prečuje ili podeli njeno oduševljenje.  

Ako dobro mirišete

Studija na ženama koje su tada ovulirale sugerisala je da neke preferiraju miris majice koju nosi muškarac koji ima visok nivo testosterona. To se podudara s drugim studijama temeljenim na hormonima gde su žene koje su ovulirale uglavnom za partnere odabirale muškarce s jakom vilicom.

Ako izgledate kao njihov roditelj suprotnog pola

Psiholog sa Univerziteta St. Endruz Dejvid Peret otkrio je da neke ljude privlače ljudi s bojom kose i očiju roditelja suprotnog pola.

"Otkrili smo da su žene koje imaju 'starije' roditelje (koji su stariji od 30 godina) bile manje impresionirane mladošću i više su ih privlačili muškarci koji su pomalo nalikovali na njihove očeve", napisali su autori.

Ako imate psa

U eksperimentu iz 2014., 100 izraelskih žena čitalo je profile raznih muškaraca, a kad god bi bio prikazan muškarac koji je i vlasnik psa, žene bi ga ocenile kao 'prikladnijeg dugoročnog partnera' od onog koji nije imao psa.

Istraživači su zaključili da posedovanje kućnog ljubimca signalizuje da brinete i da možete dugoročno preuzeti obveze, a takođe može pomoći i da izgledate opuštenije, pristupačnije i srećnije.

Ako ih fizički ne podsećate na njih same

U studiji iz 2010. godine, svaki je učesnik  dobio fotografije stranaca čija su lica u fotošopu bila izmešana s kompozitnim slikama njih samih. Kad su upitani ko ih najviše privlači, učesnici su uglavnom birali fotografije stranaca, a ne one koji su imali i njihove crte lica.