Kada bismo birali igrača koji bi nas predstavljao u svetu razvoja mobilnih igara, to bi svakako bila Marija Ilić. Marija je strastvena ljubiteljka video igara koja je detinjstvo provela u Srbiji, igrajući igrice na računaru Commodore 64.
View this post on Instagram
Posle decenije provedene u gejming industriji i preko 12 godina iskustva u projektnom menadžmentu i IT industriji, Marija je bez sumnje znala kako da ideju razvije u finalni proizvod.
Međutim, pet godina nakon što je sa Vojislavom Milutinovićem lansirala uspešan startap, njih svoje su shvatili da to nije ono što su želeli. Tako su se 2010. vratili na start i pokrenuli Two Desperados – beogradski studio za razvoj video igara.
View this post on Instagram
“Moj primarni cilj je bio da napravim video igru i uđem u industriju o kojoj sam sanjala. Ostvarenje ciljeva koje sam sebi zacrtala kao dete u tom trenutno delovalo je nemoguće, ali se na kraju ispostavilo da je bilo jednostavno“, kaže Marija.
Prvi proizvod Two Desperados-a, igrica Woka Woka, daleko je premašila očekivanja tako što je brzo postala jedna od najpopularnijih marble shooting igara sa preko 30 miliona igrača širom sveta.
Njihova druga igra Viola’s Quest ponudila je bogatije iskustvo sa stotinama nivoa. Kako je firma rapidno raspla, i tim se širio.
Kako je Marija ranije bila mentorka na Google Launchpad Start-up u Srbiji, petodnevnom bootcampu namenjenom startapima u ranoj fazi koji se još nisu prilagodili tržištu, znala je da bi njen početnički startap imao Google podršku.
View this post on Instagram
Otišla je u Google kamp u Varšavi i pohađala šestomesečni program namenjen startapima koji uključuje individualnog mentora i radionice.
Tokom ovog programa Marija je naučila sve što joj je bilo potrebno, a kako kaže najkorisnije su joj bile radionice o liderstvu i istraživanju korisnika.
Danas Two Desperados iza sebe ima tri popularne mobilne igrice, preko 60 zaposlenih i nastavljaju da “rastu”. Ipak, statistika na koju je Marija najponosnija je to što gotovo polovinu zaposlenih čine žene.
Marija se zalaže za rodnu ravnopravnost, ali činjenica je i da njena kompanija pravi igrice koje uglavnom igraju žene stoga je važno da imaju mišljenje obe strane.
“Nadam se da će sve više kompanija poput naše slediti ovaj primer i prepoznati rodni paritet kao veoma važnu temu“, poručuje Marija.