Beograđanin je zbog korone došao na jednu ideju za koju je dobio 2 miliona dolara

Beograđanin je zbog korone došao na jednu ideju za koju je dobio 2 miliona dolara

Beograđanin Mihajlo Popesku, koji već 10 godina živi i radi u Velikoj Britaniji, uspeo je da unovči svoju ideju o platformi za veštačku inteligenciju!

Foto: YouTube/printscreen

Ona pomaže u istraživanju i analizi ponašanja potrošača, pa ju je unovčio na svetskom tržištu, pošto je jedan od koosnivača svetskog giganta Alibabe uložio 2 miliona dolara u realizaciju njegove ideje.

Procene su da će kroz tri godine ovo rešenje zarađivati oko 20 miliona dolara godišnje, a celu priču Mihajlo je ekskluzivno ispričao za "Blic Biznis".

"Kada je u martu sa dolaskom pandemije nastupilo zatišje na tržištu, vlasnik kompanije u kojoj sam radio predložio je da osmislimo svoj "proizvod", tj. neku tehnologiju koja lako može da se skalira i prevaziđe ograničenja agencijskog rada. Tada sam mu izneo svoju ideju koja je nastala pet godina ranije, a koja se svodi na to da se veštačka inteligencija ponaša kao ekspert za istraživanja i da može za zadati zahtev da predlaže dizajn istraživanja u realnom vremenu. Ovo je uzbudilo sve kolege u firmi, i nakon uspešne implementacije prototipa rešili smo da potražimo investitore.

U maju smo napravili prezentaciju i predstavili investitorima potencijal te ideje. Izašli smo pred jednog od koosnivača Alibabe, Alibabinog prvog partnera u Hong Kongu čiji tim je procenio da sama ideja vredi 13,2 miliona dolara i da su spremni da ulože 2 miliona dolara, za 15 odsto udela u firmi. To je bio pozitivan šok, jer smo dobili zeleno svetlo kod prvog investitora kod koga smo došli, a za mene je bila treća sreća! Pre nekoliko dana uspeli smo da privedemo kraju ceo dogovor i krajem januara sledeće godine trebalo bi da završimo prvi prototip platforme (minimal viable product), mašine koja povezuje ceo marketing proces – od uvida do same aktivacije i targetiranja na društvenim medijima i internetu".

Ovako Mihajlo Popesku, stručnjak za marketing i doktor nauka na Univerzitetu u Notingemu, bivši direktor sektora za istraživanje potrošača u Kembridž Analitici i Ospeksu, opisuje uspeh svoje ideje.

Beograđanin, koji već 10 godina živi u Velikoj Britaniji, prethodno je svoju zamisao, nastalu još 2015. godine, predstavio biznis inkubatoru Univerziteta u Notingemu i jednom investicionom fondu iz Frankfurta, ali tada je koncept još bio u začetku, a investitori nisu bili spremni za ulaganje. Ipak, kako Mihajlo objašnjava u razgovoru za „Blic Biznis“, od samog starta je imao veliku podršku supruge Jelene, koja ga je ubedila da treba da nastavi da radi na svom snu i da pokuša da realizuje ideju koja je, pokazalo se, još uvek jedinstvena u svetu.

"Ovo je prvi put da je neka moja ideja dobila veliku investiciju i krenula u realizaciju. Iz prvobitne firme sada smo se izdvojili u novu, u kojoj sam jedan od suvlasnika. Više od toga mi ipak prija uloga "thought lider"-a, koga ovde u Britaniji kolege slede i podržavaju u viziji", navodi Popesku, uz napomenu da mu je vrlo ohrabrujuće što se cela priča dešava usred pandemije korona virusa, i što su uspeli da i druge uvere u tu svoju viziju i ubede ulagače da u trenutnoj klimi investiraju novac.

On kaže da mu je želja da deo posla kojim se trenutno bavi donese kući u Srbiju, jer misli da imamo puno potencijala, da Srbija ima dosta sposobnih ljudi, ali da Srbija još uvek nije definisala svoje mesto na svetskoj sceni kao zemlja dobrih inženjera i stručnjaka.

"U Britaniji je Srbija svrstana u tu "sivu masu" istočne Evrope, i Britanci ne znaju mnogo o nama. Zato verujem da ljudi poput mene mogu najviše da pomognu svojoj zemlji tako što stvaraju ekonomske veze i otvaraju strana tržišta za domaće kompanije", zaključuje optimistički Mihajlo.

Zatvoreno za komentare.