4 najveće greške koje vam se mogu desiti u kružnom toku

4 najveće greške koje vam se mogu desiti u kružnom toku

Broj kružnih tokova je u poslednjih pet godina posebno povećan u gradovima, a ta promena kao da je iznenadila mnoge vozače.

Foto: Shutterstock

Naviknuti na semafore ili klasične raskrsnice, oni nisu uspeli da se prilagode novom saobraćajnom rešenju ili bolje rečeno, nisu uspeli da se sete pravila koja su učili u auto-školi.

Ovo su neke od najčešćih grešaka koje vozači prave kada se susretnu sa kružnim tokom.

Presecanje traka

Ova greška najčešće se dešava kada vozač iz trake koja je bliža centru kružnog toka, želi da se isključi sa kružnog toka. U raskrsnici sa kružnim tokom saobraćaja važe ista pravila prestrojavanja kao da ste na ulici ili bulevaru sa više traka.

Foto: Shutterstock

To znači da smete skrenuti desno tek kada najpre uključite pokazivač pravca i potom propustite vozila iz desne trake koja zadržavaju svoj smer.

Ako niste u mogućnosti da odmah skrenete desno zbog vozila u desnoj traci, sigurnije je da obiđete još jedan krug i onda ponovo pokušate manevar, a ne da se potpuno zaustavite i čekate - jer tako pravite gužvu i, što je važnije, rizikujete sudar.

Pogrešno prestrojavanje

Ako u kružnom toku postoji više saobraćajnih  traka, treba poštovati pravilo da se pre ulaska u kružni tok prestrojite u traku iz koje ćete se najlakše isključiti.

Foto: Shutterstock

To znači da ukoliko nameravate da skrenete na prvom ili drugom isključenju, treba da odaberete krajnju desnu traku kružnog toka. Ukoliko se isključujete na trećem izlazu ili pravite ceo krug i vraćate se na smer iz koga ste došli, onda treba izabrati traku koja je bliža centru.

Vožnja u kontrasmeru

Kružni tok je raskrsnica u kojoj se vozila moraju kretati kružnom putanjom i to obrnuto smeru kretanja kazaljki na satu.

Foto: Shutterstock

Ovo bi trebalo da znaju svi koji su položili testove, ali nažalost, zbog zaboravnosti ili nečeg drugog, dešava se da vozači umesto u krug, jednostavno preseku raskrsnicu skretanjem levo, jer im je tako bilo bliže da stignu do puta kojim žele da nastave kretanje.

Susret sa tramvajem

Jeste da u Srbiji postoji samo nekoliko raskrsnica sa kružnim tokom saobraćaja na kojima je moguće sresti i tramvaj, ali vas ipak podsećamo da tramvaj uvek ima prednost bez obzira da li vam seče put ili ne.

Foto: Shutterstock

Nije to nikakav izuzetak već potvrda pravila koje inače važi uvek kada se kolovoz i šine presecaju.

Šta kaže zakon?

U zakonu o bezbednosti saobraćaja ne postoji poseban član koji reguliše pravila u kružnom toku. Zato važi sve što piše u članu 48. koji kaže:

Foto: Shutterstock

''Vozač koji se približava raskrsnici dužan je da prilagodi vožnju uslovima saobraćaja na raskrsnici, a naročito da vozi brzinom pri kojoj može da se zaustavi i propusti vozila koja na raskrsnici imaju prvenstvo prolaza''.

Zatvoreno za komentare.