Ekonomista Alison Volf napisala je knjigu "The XX Factor" u kojoj piše o tome kako žene koje rade utiču na stvaranje novog društvenog sistema i u kojoj tvrdi da lepi ljudi postižu više zato što ih drugi žele u svom okruženju.
Postoji mnogo dokaza da žene ne traže visoku početnu platu, povišicu i unapređenje u situacijama u kojima muškarci traže. Postoje i dokazi da su u takmičarski nastrojenoj sredini žene manje takmičarski nastrojene od muškaraca.
Poznato je i da viši nivo testosterona čini da se ljudi lakše izlažu riziku, što je povezano sa većim uspehom na poslu. A zna se i da su muškarci skloniji fizičkoj agresiji i da su otvoreno takmičarski nastrojeni, dok žene nisu.
Ove činjenice dovele su do brojnih diskusija: jedni tvrde da žena nikad neće rizikovati, niti uraditi nešto teško bez nečije pomoći, a drugi tvrde da ne bi došlo do ekonomske krize da je više žena bilo na vodećim pozicijama u poslovima koji upravljaju finansijama.
Razlike između muškaraca i žena na poslu mogu se ustanoviti: žene će biti strpljivije i čekati, umesto da pitaju, manje su agresivne i manje su sklone rizikovanju. Ali ove razlike nemaju neki ozbiljan uticaj na zaposlenost i zaradu muškaraca i žena. Plus kojim žene nadoknađuju ove prednosti muškaraca su seksualni signali i polna dinamičnost na mešovitim radnim mestima.
- Skoro sve uspešne žene koje sam intervjuisala za svoju knjigu bile su atraktivne. To nije bila moja namera: moje sagovornice su bile prijateljice mojih prijateljica, koleginice mojih kolega. Svaka od njih je bila vitka i doterana, sa negovanom kosom, kožom i lepo obučena. Mogla bih se kladiti da bih došla do istog zaključka da sam intervjuisala i muškarce: možda bi bio mali broj izuzetaka, ali ne više od nekoliko ljudi – kaže Alison.
Žene sa određenim karakteristikama, kao što su privlačnost, vitkost, dobro zdravlje, pre će privući isto tako zdrave i jake partnere. One su privlačne ne samo zbog toga što izgledaju plodno, nego i zbog toga što izgledaju kao da mogu da odgaje decu dobro i da brinu o njima. Život čoveka je mnogo više od obične reprodukcije, ali važnost prvog utiska i dalje je velika.
Kako bismo bili uspešni, moramo drugima pokazati da smo kompetentni, da se mogu osloniti na nas, da smo neko koga žele da zaposle i imaju u svojoj okolini.
Seksualna privlačnost je jedan od načina na koji im to pokazujemo, jer je to stvar na koju ljudi reaguju automatski. Dakle, signaliziranje nije isključivo seksualno, nego opšte. Zbog toga se lepota isplati, a lepi ljudi zarađuju više.
Paun svojim perjem pokazuje partneru da je zdrav i jak i dobar izbor za stvaranje potomstva. Njegovo perje pomaže mu da bude poželjan. Na sličan način i ljudi signaliziraju drugim ljudima oko sebe da su sposobni, ne samo za stvaranje potomstva, nego i za postizanje poslovnog uspeha. Poznato je da je fizički izgled veoma bitan za ostavljanje dobrog prvog utiska, pa se on automatski povezuje i sa drugim kvalitetima.
Kada se pomene lepota, ljudi obično pomisle na odlike lica, ali to je samo jedan deo pojma "lepota".
Bitni su i telesna težina i visina. Naravno, postoje izuzeci, ali visoki muškarci se znatno bolje kotiraju na tržištu rada nego niski, što je stavka koja se nalazi odmah posle edukacije, staleža, rase i opšteg zdravlja.
Visinu muškarca ljudi povezuju sa snagom i energičnošću, a na tržištu rada takav način naše percepcije pretvorio se u prednost.