Mnogi se kupci verovatno nikad nisu upitali zbog čega je većina supermarketa bez prozora, odnosno staklenih zidova, a niti su obraćali pažnju na muziku koja se pušta u prodavnici, a to su sve trikovi da više trošimo.
Foto:Shutterstock
Takođe, većina kupaca nije ni zapazila kakav je pod u trgovinama, a ako i je zapazila ne zna zbog čega je baš takav.
Ipak, sve to ima svoju svrhu i razlog zašto je baš tako.
Istraživački tim portala Bravo.de pojasnio kakvim se trikovima koriste trgovci kako bi kupce što duže zadržali u trgovini, prenosi tuzlanski.ba.
U nastavku pročitajte nekoliko trikova kojima trgovci manipulišu kupcima.
Prozora kao ni satova u prodavnicama nema kako bi kupci izgubili pojam o vremenu i što duže se tamo zadržali.
Tako većina kupaca u prodavnici provede duže vremena od planiranog i uzme više stvari nego su prethodno planirali.
Pogled kroz prozor kupce vraća na pomisao o vremenu i na razmišljanje koliko su već dugo tamo, a to niko u velikim kompanijama to ne želi.
Jer, što su kupci duže zadrže u trgovini, uzeće više proizvoda i potrošiti više novca.
No, postoje i praktični razlozi zašto nema prozora ili staklenih zidova: Direktna sunčeva svetlost može izbledeti ambalažu.
Tada proizvodi više ne izgledaju tako privlačno i neće se tako brzo prodati.
Skuplji proizvodi uvek su posloženi u nivou očiju. Proizvodi na popustima se nalaze na dnu polica, a brendirani i skuplji artikli su takođe u nivou očiju.
Cene su označene na način da prvim pogledom pomislimo da su povoljnije nego što zaista jesu.
Foto:Shutterstock
Na primer, mnogi supermarketi imaju popločane podove. Zašto? Jer kolica za kupovinu na njima stvaraju veliku buku!
Ako ne želite privući pažnju i nervirati druge, sporije se krećete prodavnicom.
Kao rezultat toga, kupac automatski dolazi u iskušenje da malo pregleda i potroši više novca na stvari kojih možda čak nema na svom popisu za kupovinu.
Kad su marketi puni i previše je ljudi, tada se najčešće pušta energična i muzika brzog ritma.
To bi trebalo podstaći ljude da se trgovina ponovno brzo isprazni.
Prema nekim istraživanjima kupci više troše uz laganiju muziku, jer ona usporava u kretanju pa duže vremena provode u trgovini.