Njima se koriste prodavnice i marketi – Postoje trikovi da više trošimo i izgledaju ovako

Njima se koriste prodavnice i marketi – Postoje trikovi da više trošimo i izgledaju ovako

Mnogi se kupci verovatno nikad nisu upitali zbog čega je većina supermarketa bez prozora, odnosno staklenih zidova, a niti su obraćali pažnju na muziku koja se pušta u prodavnici, a to su sve trikovi da više trošimo.


Foto:Shutterstock



Takođe, većina kupaca nije ni zapazila kakav je pod u trgovinama, a ako i je zapazila ne zna zbog čega je baš takav.


Ipak, sve to ima svoju svrhu i razlog zašto je baš tako.


Istraživački tim portala Bravo.de pojasnio kakvim se trikovima koriste trgovci kako bi kupce što duže zadržali u trgovini, prenosi tuzlanski.ba.



U nastavku pročitajte nekoliko trikova kojima trgovci manipulišu kupcima.


Zašto nema prozora na supermarketima?


Prozora kao ni satova u prodavnicama nema kako bi kupci izgubili pojam o vremenu i što duže se tamo zadržali.


Tako većina kupaca u prodavnici provede duže vremena od planiranog i uzme više stvari nego su prethodno planirali.


Pogled kroz prozor kupce vraća na pomisao o vremenu i na razmišljanje koliko su već dugo tamo, a to niko u velikim kompanijama to ne želi.


Jer, što su kupci duže zadrže u trgovini, uzeće više proizvoda i potrošiti više novca.



No, postoje i praktični razlozi zašto nema prozora ili staklenih zidova: Direktna sunčeva svetlost može izbledeti ambalažu.


Tada proizvodi više ne izgledaju tako privlačno i neće se tako brzo prodati.


Položaj proizvoda


Skuplji proizvodi uvek su posloženi u nivou očiju. Proizvodi na popustima se nalaze na dnu polica, a brendirani i skuplji artikli su takođe u nivou očiju.


Cene su označene na način da prvim pogledom pomislimo da su povoljnije nego što zaista jesu.


Foto:Shutterstock


Zašto supermarketi imaju popločane podove?


Na primer, mnogi supermarketi imaju popločane podove. Zašto? Jer kolica za kupovinu na njima stvaraju veliku buku!


Ako ne želite privući pažnju i nervirati druge, sporije se krećete prodavnicom.



Kao rezultat toga, kupac automatski dolazi u iskušenje da malo pregleda i potroši više novca na stvari kojih možda čak nema na svom popisu za kupovinu.


Muzika


Kad su marketi puni i previše je ljudi, tada se najčešće pušta energična i muzika brzog ritma.


To bi trebalo podstaći ljude da se trgovina ponovno brzo isprazni.


Prema nekim istraživanjima kupci više troše uz laganiju muziku, jer ona usporava u kretanju pa duže vremena provode u trgovini.

Затворено за коментаре.