Društvene mreže su omogućile da se misli i ideje podele sa hiljadama virtuelnih stranaca, bukvalno za samo nekoliko sekundi. Gledajući svet oko vas i slušajući o stavovima, mišljenjima i životima drugih, dobijete misao o nečemu i bum, odjednom ceo svet može da je pročita.
Pre nego što kliknete "objavi", učinite sebi uslugu: prođite kroz ovih nekoliko saveta šta nikako ne bi trebalo da objavite na društvenim mrežama. To može spasiti sramote i vas i druge.
Odakle početi? Postoji toliko vrsta poruka koje spadaju u ovu kategoriju. Slike, surove šale, psovke… Samo su neki od primera koji mogu izazvati neugodnost drugima, a i vama nakon nekog vremena ukoliko shvatite da ste svojom objavom nekoga povredili.
Ako ste na neki način povređeni ili oštećeni, možda ćete osećati da je opravdano da tako nešto podelite na društvenim mrežama. Ovakva vrsta javne sramote često govori više o vama nego o osobi o kojoj govorite. Ovakvim pristupom šaljete poruku da ne poštujete druge i možete izgubiti poverenje ljudi koji veruju u vas.
Svaki put kada koristite tuđ sadržaj, a da ne potpišete autora – povlači prilično ozbiljan rizik. Zapamtite da je kršenje autorskih prava ozbiljno krivično delo koje može dovesti do pravnog postupka.
Društvene mreže nisu mesto na kom treba da se žalite i govorite protiv vaših zaposlenih, saradnika, šefova. Takođe, nije mesto za davanje konkretnih detalja o greškama koje su vaši saradnici napravili ili o tome koliko je vaš šef "nedodirljiv". Deljenje ovih informacija na društvenim mrežama ne samo da nije profesionalno, već u nekim okolnostima može biti osnov za pravnu radnju.
Da li ste ikada primili poruku koju niste mogli, a da ne podelite na društvenim mrežama? Bez obzira da li je to pohvala za vas, za ono što ste uradili ili nešto drugo, ne bi bilo loše da pre objave zatražite dozvolu za to.
Pre nego što razmislite o postu ili članku koji može biti kontroverzan ili senzacionalan, obavezno prvo uradite svoj domaći zadatak. Deljenjem informacija koje su jednostavno netačne možete poslati poruku da ste naivni ili da niste dovoljno zainteresovani da proverite činjenice.
Ono što danas objavite ostaje zauvek na internetu. Dobro razmislite da li to želite da uradite?